It's the end of the world as we know it.


Det känns faktiskt som att undergången är nära en sån här dag. Blåsten är helt galen och det är alldeles grått ute. Presenningen på gårds-båten håller till och med på bli tagen av stormbyarna.

Blev inget jobb idag heller. Efter att ha tagit två sjukt starka (och stora) piller till frukost har livet dock börjat kännas bättre. ÄNTLIGEN kan jag gå på toa utan att gråta! Ser till och med fram emot att jobba i morgon så jag slipper känna mig så här isolerad och usel.

På tal om jobb, idag när jag sov ringde det från en av stans "fläshigaste" salonger. Dom söker personal och ett år efter att ha fått min ansökan var det så dags att ringa. Finns inte en chans i heltornes att jag byter ner mig från mitt grymma jobb men det känns skönt att veta att jag inte står helt på bar backe om cheferna får för sig att sparka mig efter alla dessa sjukdagar.Usch, nu fick jag med ens lite panik. Jag vill inte jobba med blonda, snygga tjejer! Måste smöra för chefen i morgon så ini hell...

På torsdag ska Leif och jag bo på hotell och gå och se någon typ av vuxengrej. Min bror, och jag samt våra styvsyskon gav våra respektive föräldrar detta i julklapp. Nu blev det ju så att dom inte längre är tillsammans och denna upplevelse i sin tur skulle passera utan att nyttjas. Det kändes alldeles för jävligt så Leif och jag köpte det av mamma. Det är någon sorts stand-up komik med folk som föräldrar tycker är roliga och övernattning på Umeås råhäftigaste hotell.

Roligt var att mamma föreslog att vi ju bara behövde gå på den dära showen och skippa hotellet om det kändes jobbigt. Jag ba': Hotellfrulle är inte jobbigt! Så det var en skön investering och blir nog en grym avslutning på denna arbetsvecka. Det enda otrevliga är att Leif ska till Ö-vik i morgon med jobbet på nån jävla teambuilding och bo på hotell då också. Visserligen med en äldre karl men ändå! Han kommer att vara så blasse (kan inte göra grejen över e:t på detta tangentbord) när vår övernattning stundar.

Nu måste jag nog äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0