Nu skall håret vårdas!



Tidigare i veckan köpte jag Sebastians Potion 9. Den kostar lite drygt 300 kronor och det är ju lite maffigt. MEN. Den är så sjukt vårdande och återuppbyggande för mitt stackars hår så jag anser att det är värt utgiften.

Jag älskar när alla produktförråd är fyllda. Alla har en tendens att ta slut samtidigt. Imorgon ska jag fixa klart med hårförrådet, behöver ett hårspray och en inpackning med kopparfärg i.

Det jag har mest ångest för är ansiktsförrådet. Det är helt slut och ansiktet likaså. Måste göra en behandling, samt köpa saker för hundratals pengar. Nackdelen med att börja använda lite dyrare produkter till hår, hud och resten av kroppen är att man blir beroende. No way att jag kan gå tillbaka till att tvätta bort sminket med handtvål och sedan smörja det med Ldb. Det går int.


Jag får se det som den belöning jag får i stället för tobak. Det kostar ju också rätt mycket och det booorde gå jämt upp med Leifs snusförbrukningssumma. När jag väl fyllt mina förråd behövs dom ju inte heller fyllas på igen på minst ett halvår så egentligen är det inte så kostsamt.



Bild tagen på midsommarafton. Jag framför öda skolan i Burträsk. Ett tag stod det Döda skolan där men egentligen heter den så klart Röda skolan. Nu under hösten huserar ett stort gäng från Thailand (?) där. Dom plockar bär och har det nog rätt jobbigt, stackarna. Jag saknar Lindas scarf!

Släkten är bäst.


Helgen har varit väldigt jobbig men kantad av trevligheter ändå. Känns lite fel att säga så men min släkt är helt fantastisk. Inga oenigheter, bara en skön, avslappnad stämning. Det är jag glad för.







Vi ser på Sagan om konungens återkomst. Den är fan äcklig att se samtidigt som man äter nåt men ändå lite fin.

Vahettnudå.


Imorgon efter jobbet åker jag till Burträsk så jag måste packa allt idag. Sånt tycker jag är jobbigt, särskilt när jag inte ens vet vad jag ska ha för kläder på begravningen. Ska få låna en svart kjol av Johanna på jobbet, hoppas den blir bra.

Vi har fått våra framkallade bilder nu, alla blev kanonfina! Nu måste vi bara fixa ramar och sånt så dom kan visas upp.

På tal om bilder, kolla denna!



Jag och allra sötaste Jossan på konfirmationsläger i Kalvträsk, 1932 typ. Jag är så glad att hon följt med mig sen dess!
Den sitter på kylskåpet och är fin.



Lägger upp en tjusig bild på kvällens goda middag också, Jobbade ju till åtta så det blev rätt enkelt. MEN gott.
Sallad med tonfisk, fetaost, gurka, grovt ris och rostade pinjenötter. Till det ett kokt ägg.




Nu ska vi sova. Vi hörs efter helgen. Kommer vara borta till söndag eftersom vi ska börja städa i farmors hus.

Ha en trevlig helg!

Markerade bryn och ny färg.



Jag älskar när mina bryn är nyfärgade. Man behöver som inte sminka sig så mycket då.




Vad tycks om min nya hårfärg? I kind of love it! Nu måste bara håret vääääxa.


SVAR ÖNSKAS OMGÅENDE!



Alltså, på fredag är det min farmors begravning samt möte med jurist. Jag måste åka från jobbet en timme tidigare på torsdagen för att hinna med bussen hem. Jag har redan varit ledig tre dagar när farmor var sjuk.

Jag jobbar på ett mini-företag och har ingen aning om hur det funkar med ersättning vid såna här situationer.

Någon som vet?

Tänkte prata med mina chefer om det imorgon men det är ju bra att ha lite kött på benen innan.

Tacksam för svar!

Home is where my heart is.

Vår matplats:



Vårt lilla men mysiga kök:



En bit av vardagsrummet:



Och en suddig bild av resten. Orkar inte ta en ny! Gardiner fattas även.




Det fanns ingen hatthylla i hallen så vi köpte en klädstång och det funkar ju alla tiders!




Kvällen avrundas med en kopp te i våra födelsedagsmuggar med våra födelsedagstesilar.





Vi har även skickat en massa bilder på framkallning. Kommer om två dar. Spännande!

God natt.


Tankar från min bussresa.



Jag sitter på bussen till Umeå nu. Klockan är 19.51 och bussen är rätt tom. Det är för övrigt en rätt sjuk blandning av folk här. Det luktar dåligt också.


Innan jag gick till bussen bestämde jag mig för att gå och köpa nån tidning att läsa. Det blev en söndagsbilaga, Aftonbladets tror jag. Allt var frid och fröjd. När jag skulle betala var killen i kassan tvungen att häva ur sig: "Lite skvaller till ikväll?" när han scannade tidningen.


För det första, en söndagsbilaga är väl inte en skvallertidning? För det andra, folk i kassor skall ICKET kommentera vad jag köper. Jag vill på nåt sätt vara anonym när jag handlar. Min största skräck är att jag ska handla toapapper eller tamponger och att personen i kassan ska säga nåt om det, vilket inte alls är omöjligt. Typ:"Jaha, ska du hem och skita nu?" eller : "Den tiden på månaden?" Jag vet inte om dom känner ett behov av att säga nåt om kunders varor för att göra sitt jobb roligare eller för att verka trevliga. Jag vill inte kallprata när jag handlar. Jag vill bara betala och gå. Är jag konstig?



Kyrklig stig.


I helgen har vi varit i Burträsk. Igår gick vi en ordnad promenad med flera andra människor och hundar. Den kallas för kyrkstigen och går mellan två byar här i obygden. Sju eller åtta kilometer var den nog och Ralf gick fort som fan hela vägen. Sen åkte vi traktorsläp tillbaka och på kvällen var vi på byapub. I natt kräktes Ralf upp en plastbit på mammas täcke. Kort och gott en perfekt helg!





Efter den långa promenaden var vi alla rätt trötta.


Två har blivit tre.


Farmor överlevde inte helgen. Hon kämpade dock och trots att jag är ledsen så är jag ändå glad att jag fick vara med när hon somnade. Hela närmsta familjen var nästan där och det gjorde allt så mycket lättare. Efter att ha suttit tillsammans på sjukhuset några dagar har jag insett hur bra släkt jag har och att jag verkligen måste försöka hålla kontakten med dem.

Allt känns overkligt just nu men det jag vet säkert är att jag har haft tur som har fått ha en sån fin farmor. Inget kommer att vara sig likt längre.

Jag vet att hon har det bra nu, tänk vad hon längtat efter att träffa dom andra.

Det är inte rättvist alla gånger.



Min söta farmor ligger på sjukhuset. Hon är väldigt allvarligt sjuk och det hände helt oväntat. Imorgon bitti åker jag till Skellefteå och träffar henne. Eller, ser henne i alla fall, just nu är hon inte vaken. Jag håller fast vid hoppet om den lilla chansen som finns och vägrar släppa. 




  


How I met your mother.


Nu har jag börjat se mig igenom lite nyare avsnitt av den här serien som jag tidigare kallat nutidens Vänner. Kanske inte eeeexakt så jäkla bra som det men det kan bli!

Perfekt är att man kan se alla avsnitt gratis på tvshack.net


GODNATT

Två trötta i soffan.


Ralf och jag är helt sanslöst trötta idag. Vi har haft hundbesök hela kvällen så det har busats för fullt och nu ligger det en slapp trasa som ser ut som min hund i soffan.

Jag själv är otäckt trött. Vet inte riktigt varför. Kanske för att det är onsdag och jag har tre arbetsdagar kvar eller bara för mycket i huvudet. Försöker mig på att bli lite piggare av glass, hoppas det funkar.

Imorgon hoppas jag på positiva besked!

Ny dag, nya tag.

Första dagen jag ska ta Ralf till dagis från nya lägenheten. Räknar med att det kan ta allt från femton till trettio minuter. Jag har ingen aning alltså. Bara jag får upp honom ur sängen är jag nöjd.














Ska försöka jobba på idag och inte tänka för mycket, det här KOMMER att gå bra. Det måste det.


Fort kan livet vända.


Nu håller vi tummarna.

På löpen.


Vi har varit ute i skogen nu igen. Skönt som fan är det, förutom när Leif kläckte ut sig nåt om Blair witch project just i samma ögonblick som jag insåg att det var mörkt och rätt otäckt bland träden. Helgens bravader som innefattade alkohol och dylikt gjorde inte heller min kondis bättre men den ska förhoppningsvis bli.



Svettig och med en konstant snurr i luggen. Mitt hår har sagt upp sig och jag vet inte när jag får fixa det nästa gång. Aldrig kanske?

Nu ska jag måla naglarna och bli fräsig.

Kan ni förstå?


Åkte direkt till gamla lägenheten efter jobbet och kom hem nyss. Vi har städat över tio timmar totalt och nu är vi äntligen klara! Helt sjukt.

För att fira åkte vi på säderi läder/seven eleven (tack gode gud för att Shell-mackarna tagit sitt förnuft till fånga) och köpte läsk, cookie och en sån där Vitamin Care-dryck för 25 jävla spänn. Hoppas jag blir sjukt pigg nu, då ska jag bli beroende.

Nu ska vi dricka te och sen sova. Inte mycket till kväll här.

Återkommer med mer info, bland annat om finnen Sten.

Äntligen!



Det enda som gör mitt hår lyckligt är återigen mitt!

Pärlor utav svett.


Det är så djuriskt varmt. Jag hormonsvettas dessutom just nu, pga pms, så jobbet är ju inte ultimat. Varmt som en ugn och sen fyra fönar igång samtidigt. Ajajaj. Ska riva i garderoberna nu och kolla om jag hittar nån tunt och slinkigt som jag kan ha imorgon eftersom det tydligen ska bli ännu varmare då.

Vi börar få i ordning riktigt bra här hemma nu! Snart kan vi börja köpa mer småsaker, sånt som är lättare att komma på när man ser vad som fattas. Nu är det bara lite av en röra fortfarande. Det första vi ska köpa nu är nog handdukar, gardiner (vi har gått från fyra fönster till sju!) och mattor. Känner mig redan mer hemma här än jag nånsin gjorde i den förra lyan.

Ikväll har vi invigt elljusspåret med joggingskorna. 2,8 km började vi med och det räckte alldeles utmärkt. Jäkla semester alltså, man är inte fit! Nu känns det dock skönt och jag ska belöna mig med en svalkande pepparmintinpackning åt min stackars hår.

Helgen som kommer blir inte så fartig direkt. Urstädning av gammal lägenhet och tvätt i STORA lass. Har aldrig haft så här mycket smutsiga kläder.

Hej och hå!










Mer framsteg.


Visst ser vår hyllvägg grym ut?! Åhh! Är så nöjd!


Får det lov att vara en säng kanske?



Munhälsa.

Sen min kloka storebror sa att han tandtrådar käften varje dag och en timme varje gång (det sistnämnda är givetvis en lögn från hans sida, hoppas jag), har jag börjat göra detsamma. I två veckor har jag trådat varje kväll innan läggning. Ska bli intressant att se vad det gjort för skillnad nästa gång jag besöker tandläkaren eftersom jag aldrig haft nåt hål än. Om jag har ett vid nästa undersökning ska jag aldrig mer tandtråda.

Vi har just varit ute och gått en sväng i elljusspåret som ligger alldeles bakom huset. Vi har bestämt oss för att köpa skidor till hösten och bli proffs. Det är ju grymt bra träning. På tal om träning, min kropp är så totalt ihophängd så det är fan inte sant. Ont överallt har jag också. Kan delvis bero på alla dessa nätter på luftmadrass. Bara en kvar nu, imorgon kommer vår nya säng!



Nu ska jag trycka i en toning i håret.

Idag fick jag veta nåt grymt roligt!

måndag


trött




orkeslös


konstig





otäck
stressad



sova






Flytten så här långt.



Efter en helg med bärande, packande och körande har vi nu äntligen nästan alla våra pinaler i den nya lägenheten. ÅHHHH, så skönt det känns! Helt fantastiskt att J&J ställde upp så in i bomben idag annars hade vi aldrig klarat det! TACK!

Alltså, jag är så trött. Känns inte som att det har varit helg och jag funderar på att sova typ nu.

Vi har kvar att städa ur den gamla lägenheten men vi har drygt en vecka på oss att göra det så det känns rätt okej.

Verkar vara lite smått lyhört här också men om man ska bo i lägenhet får man nog räkna med att höra lite ljud. Det är i alla fall ljust och stort här. Det här kommer bli kanon!

Leif och Ralf åkte just till Sundsviken, Leif ska köra sina föräldrar till flyget tidigt imorgon bitti eftersom dom ju inte har nån bil just nu. Det betyder att första natten i lägenheten blir ensam! Ska sova i soffan så jag får teven som sällskap tänkte jag.

Lägger upp lite före-bilder på lägenheten nu så jag kan jämföra sen när allt är klart:








RSS 2.0