Invigningsmiss.


I morgon har Hanna och Liza invigning av sin nya salong i Majorna. Så jävla sjukt! Jag känner mig lite sur för att jag missar den. Tänkte först åka ner nu men då hade jag för många bokade kunder redan. Lite taskigt att avboka. Så jag får inviga lite själv nästa vecka. Ska bli helt underbart!

Funderar på vad jag ska låta dom få göra med håret. Ska jag släppa tyglarna?

Nu har jag bodybalanserat igen. Jag är rätt vig men har värdelös balans.

Förhoppningsvis vann jag även säljtävlingen på jobbet. Vinsten är okänd men jag hoppas på en biljon.

Vila.



Fy fasen vilken lugn helg det här blev! Vi har inte gjort mycket och det har varit SÅ skönt.

Jag har kanske sovit sammanlagt 20 timmar. Bra inför kommande sexdagarsveckan.

Igår lagade vi sushi. Det är bra eftersom det räcker i cirka tre dagar. Man blir ju mätt se nanting!

Idag har vi köpt en kaffebryggare samt bakat en sockerkaka. Städat lite och väntar nu på Leifs föräldrar som ska komma förbi. Jag har tänt ljus överallt och leker perfekt svärdotter.



Nu är det höst i Umeå.




Jag frågar än en gång: Är det bara jag som när jag ska ladda upp bilder här först får dom längst uppe till vänster utanför själva blogg-rutan? Jag måste sen lägga in samma bild en gång till för att få in den på riktigt.




Say my name.

Frida hade länkat till ett roligt test på sin blogg. Jag fastnade. Där kan man se vad man ska heta. Svårt att förklara, testa bara! http://www.svenskanamn.se/namn/namngenerator
Kul att om jag och Leif skulle få en son så tycker namngeneratorn att han ska heta Hemming. Vi har alltid skämtat om att vår förstfödde ska heta Henning så det var ju lite kul.

Ligger för första och förmodligen sista gången i sängen och skriver. Fan, det är inte så skönt som det ser ut i Sex and the city. Då ligger alltid Carrie och slöskriver på sängen. Jag har ont i armarna.

Idag kom lönen. Har bestämt mig för att försöka låta bli att slösa den innan Göteborg. Hade kanske inte tänkt shoppa ihjäl mig där men det är kul att ha lite över. Finns ju lite mer att köpa där också måste jag säga.

I morgon är det helg. Dagarna löper förbi. Har varit nyttig hela veckan. Inte småätit. Inte fortsatt att äta fast jag egentligen är mätt, något som jag annars är expert på. Undvikit socker. Druckit grönt te i stället för kaffe. Det är mycket lättare att vara nyttig på veckodagarna när man har mer rutin i livet. Tänkte dock försöka hålla mig någorlunda under denna helg också. Bådar inte gott eftersom Linda kanske kommer i morgon kväll. Vi pratade löst om att äta nåt. LÄR ju bli pizza.

Det är tatueringsmässa här i helgen. Om jag går dit kommer jag att bli sugen direkt jag hör surret.

Nu ska Ralf och jag sova. Leif nördar.

I-lands.

Kom nyss hem från ett pass så kallad "body balance". Det är den enda träningsform jag får och bör delta i med min vridna rygg. Det är rätt tråkigt faktiskt. Man ska göra massa viga övningar och andas genom näsan. Det bästa är i slutet när man får sova.

Jag har stött på ett problem, därav rubriken. Helgen efter jag varit i Göteborg vill min chef att vi ska åka på mässa i London. Kan ju låta kul och trevligt. Det är det ju också. Problemet är att jag inte kommer att ha hunnit buffra ihop en enda liten shoppingkassa. Det lär ju gå nog med pengar i Götet tänker jag. Hur ska jag lösa det här?
Nån som har några tusingar över?

Vilken mardröm att sitta i London utan pengar.



/I-lands.

Göteborg!



9-13 oktober är jag i Blöteborg!

Långa, kalla dagar.


Jobbar själv till klockan 14.00 idag. Det är kallt och väldigt lugnt på salongen idag. Måndag innan lön.

Jag står och river folie och sms:ar med lite folk. Bland andra Hanne Gabardelius som tillsammans med Liza håller på att öppna sin egna salong! Mitt hjärta är där känner jag. Borde inte jag också vara det? Håller i alla fall för fullt att kolla upp resor till västkust'n så att jag kan komma dit och hänga lite. Ska även äntligen få deras underbara händer i mitt hår. Dom är i särklass världsbäst på att vara frisörer och mitt hår och jag saknar dem.

Under såna här dagar hinner man fundera mycket när man river folie. Idag handlar tankarna mest om vart jag vill bo egentligen. Har dessa alternativ:

1. UMEÅ. Har faktiskt inte gett denna stad en enda ärlig chans sedan jag flyttade upp. Kan bero på att jag alltid känt att detta bara är en mellanlandning och att jag absolut inte vill åldras mer än nödvändigt här. Dock är det en rätt mysig stad och jobbet är ju alla tiders.

2. STOCKHOLM. Där bor ju många roliga prickar. Bra läge på staden. Det är också allt. Känner inte riktigt innerst inne att det är staden för mig.

3. GÖTEBORG. Jag känner mig halv-göteborsk än. Saknar alla som bor där ofantligt mycket. Terran är ju där också. Det var länge sedan vi bodde nära en stund. Tänker nog på staden Göteborg minst tio gånger per dag. Är det ett tecken?

4. NÅGON ANNAN STAD I SÖDRA SVERIGE. Ingen aning om vilken. Har  tänkt på att flytta till nån helt okänd stad bara. Inga fördomar, bara en ny stad. Jobba lite extra som frisör och kanske starta något eget som Leif och jag (och Terran) funderat på.

5. UTOMLANDS. Eller som Linkan säger, Utlandet. Kort och gott. London, New York, Barcelona? Varför int?

6. BURTRÄSK. Köpa ett apbilligt hus och renovera. Hänga med familj och goda vänner. Underbar natur. Inget jobb.

Bilduppdatering.


Helgen i Burträsk såg ut ungefär så här:

Promenad med Tela samt hennes mor Josefin.



Rätt så trä-vlig utsikt. (hihi)



Mammas katt Isis planerar att göra mord (som Bert säger) på Ralf.



Ralf myser mot min barm. Kameran verkar ha lite röntgenblick eftersom man ser saker genom min tanktop.



Ralf visar sina pigmentfläckar under tungan.



Leif leker Jack i Titanic fast med gummistövlar. Kanske hade varit behövligt på Titanic också.



Vi i skogen.



Burträsk.



Kines-Ralf i en buske. Han sprang förresten vilse i skogen. Jag var livrädd.



Sen kommer lite fler ståliga bilder på Raffe. Ursäkta om jag är tjatig.







Slut på bilder för denna gång.

Det har varit nästan sommarvärme idag. Stövlar och flanell-skjorta var det enda som behövdes. Inte ens en Helly hansen! Ralf Renström är trött. Vi lyssnar på Bert i talboksform i bilen. Bert och boysen heter boken. Suveränt!

I morgon är det måndag.


#%¤%¤"%##¤&%¤%&¤%#%&%¤%%¤&%¤%&&/%


Jag är ett sånt jävla medgångsfan av Skellefteå AIK. När dom låg under med 0-3 tidigare under kvällen, fräste och spottade jag. Sa saker som att jag skulle hitta ett nytt lag att heja på. Nu, efter att "vi" vunnit med 5-4 efter förlängning, sitter jag och ler för mig själv och tänker på slutspel.

Äckligt är det.

Ralf har bara tre hörntänder. Det är också rätt äckligt.

Tänk att gå igenom mjölktandstappning och pubertet samtidigt. Not avis.

Nej


jag har inte dött. Dock har nåt dött inom mig (höstdepression?) som gör att jag är helt tom. Tänker inget särskilt och gör inget särskilt. Sköter mina sysslor bara. När jobbet är slut går jag hem och när jag vaknar på morgonen går jag till jobbet (se tidigare dagsschema).

Tur som fasen att jag har Ralf. Han får mig att skratta högt fast det bara är vi två när han blir galen i sandhögen vid bajstunnan. Han älskar fan sand. Han busar i högen tills nosen är ljusbrun och ögonen igenmurade.

Leif är också rätt bra, han. Idag hade han gjort lax i ugn när jag kom hem. Till det fick jag sallad med valnötter, avocado och lyxig getost. Utan honom svälter jag på alla sätt.

Jag skulle lätt kunna döda ett mindre djur (ej Ralf) för att bara åka iväg ett tag och sitta på en strand någonstans. Där kanske jag hittar Elisabeth.







Muspekaren låser sig hela tiden. Jag blir galen.

Några visa ord.


* När det känns som att man har på sig sitt saxbälte fast man inte har det har man jobbat lite för mycket.

* Det går aldrig, aldrig ta sig från en förfest i så god tid att man tar sig in där man vill utan att köa i tusen år.

* Lägenheten är otroligt tom utan mina killar som slutar på f.


Är jag den enda?

Vart jag än tittar sitter folk med benen i kors.

Gästerna hos Jay Leno, Ellen DeGeneres och hennes gäster. Alla på jobbet. Överallt.

Jag sitter helt rakt upp och ned. Det är så otroligt obekvämt.

Kunde inte ens njuta av sovmorgonen eftersom jag inte får ligga med höger ben uppdraget som jag brukar.

Hoppas mitt beroende går över illa kvickt.

Är det värt det?


Hur fan ska jag kunna leva utan att få placera det högra benet över det vänstra när jag sitter ned?

Vem är jag utan den positionen?

Jag får aldrig, ALDRIG mer sitta så.

Och den lame kunde gå...


ÄNTEJÄVLALIGEN!

Det har hittats ett fel på mig och mina urinvägar!

Den här dagen kan jämföras med när folk blir föräldrar eller gifter sig. A.k.a. en höjdpunkt i mitt liv.

Min korsrygg är vriden. Någon nerv hamnar i kläm och ger en urinvägsinfektions-liknande känsla. Nu ska jag gå i sjukgymnastik en jävla massa veckor och jag siktar på att vara frisk och kry till jul.

Ikväll firas det med godis kan jag lova!

Schema för dagen. (Alla dagar är kopior av varandra)



6.45-7.15
Vaknar.

7.15-8.05 Försöker duscha, sminka, fixa, äta och hitta kläder samtidigt som Ralf biter mig i benen.

8.10-8.30 Vandring med Ralf till dagmatten.

8.40 Anländer till arbeit.

9.00-18.00 Arbeit.

18.00-18.30 Handla mat

18.30-18.45 Gå hem

18.45-19.15 Laga mat.

19.15- 20.00 Intagning av mat samt Vänner-tittande

20.00-22.00 Tv, Ralf-promenader, städning, tvättning

22.00-23.22 Förberedning inför dagen som komma skall, läsning, sovning


SLUTSATS: Jag har valt fel jobb. Att komma hem och vara färdigäten vid halv åtta är fan inte ultimat. Att sedan behöva gå upp extra tidigt på morgonen för att hinna lämna av Ralf gör att jag måste somna tidigt. Plus att min kropp varje dag är söndertrasad av trötthet efter en hel dag på fötterna med armarna i luften.

Jag har alltså drygt två aktiva timmar varje kväll efter maten innan min kväll är slut. Tänk att få sluta 16.00! Åhh!

Ska nog söka ett sjufyra-jobb. När ska jag annars hinna med livet?!

Alla gamla människor har ju fina broderier på sina köksväggar där det står saker i stil med: "Egen härd är guld värd", "Hem ljuva hem" samt "Ingen dag utan ett leende".

Ska nog göra en som Leifs kompis föreslog. På den ska det stå: "Sova, jobba, äta, dö."


JA' Ä' INT BITTER!

Flunsans värld.


Alla är sjuka. Tror aldrig jag sett så många snoriga människor omkring mig förr. Det värsta är att man måste bli vittne till när otaliga individer snyter sig i så kallade tygnäsdukar. Så jävla äckligt alltså. Varför vilja snyta sig på samma ställe mer än en gång? Okej, det är mer miljövänligt men det är fan ingen ursäkt.

I morgon blir en lång dag. 7.45 har vi frukostmöte på Plaza. Hotellfrulle är ju inte helt fel. Dock blir ju dagen tio timmar lång. Skönt att det ju är fredag då. En hel vecka sen Stockholm. Time flies.Helgen ska tillbringas i Burträsk. Det är jakt för vissa och mamma/Jossan-häng för andra. Har packat en hel påse med blekning och diverse färgtuber för att experimentera. Inte en droppe öl skall intagas.

Körtel?


Om man varit svullen och öm under armarna, a.k.a. lymfkörtlarna sen i lördags, är det farligt då?

Nyhet!


Jag glömde skriva att jag klippte mig igår. Det är rätt kort nu men nästan friskt.

Glöm inte att det är Idol ikväll. Äntligen dags att se folk göra bort sig.

Helvetet.


Helgen sprang ju bara förbi. Hann inte riktigt med allt jag hade planerat. Vill framför allt be om ursäkt till Mia a.k.a. Flyg-Maria för att jag inte lyckades släpa mig upp på söndagen. Nästa gång jag åker till Stockholm ska jag vara där i några dagar till samt inte dricka öl som en jävla tonåring.

Fick även med mig en förkylning från hufvudstaden. Hela planet hem hostade och nös igår. Nu är jag är tung i bihålorna och hängig.

Idag gav cheferna oss var sin påse med smink från Bed Head. Det är skitabra ögonskuggor men jag har redan en av varje typ sedan min skolgång. Är det nån som är sugen på lite ögonlocksfärg?

Har dessa färger: Grå, lime, lila, taupe (typ grå metallic) samt blå.


Nu ska jag kasta mig i soffan.

RSS 2.0