Ibland


önskar jag att jag inte var frisör. Att jag kunde gå till en salong, sätta mig i en stol och säga "gör vad du vill".

Nu orkar ingen fixa sitt eget eller mitt hår efter arbetstid. Vi vet exakt hur vi alla jobbar och vad vi absolut inte vill ha. Plus att vi måste tjata lite för att ens få det gjort nån gång. Ibland råder även lite delade meningar om vad man ska göra med sitt eget hår.

Jag vill bara bli omhändertagen, inte stressfixad en fredagkväll klockan åtta.

Att gå till frisören var det lyxigaste jag visste förr. Nu är det bara övertid.


P.s. Jag har svart hår, några centimeters guldbrun utväxt och dessa förbannade urtunnade strån som sticker rätt ut från huvudet. (aldrig mer effilersax)

Ralfärenhormonstinnhund.


Det måste ju löpas ta mig fan över hela Umeå samt i Umeås alla kranskommuner. Ralf är galen som en åttondeklassare. Tjuter och gråter. Suktar efter brudar och gruffar med killar. 
 
Nu ligger han under skrivbordet och snyftar.

Imorgon kaaaanske, kaaaaaaaanske Leif får komma hem! (HOPPAS!) Då är det äntligen slut med sjukdomsbloggning för ett tag hoppas jag.

Snart ska vi fixa våra hår på jobbet. Jag funderar på att bli lite ljusare. Bara lite mer brun, inte blond alltså. Klippningen vet jag inte alls hur jag ska ordna. Den är ju sne och lång men ändå kort.

Kanske ska jag bli så här korthårig igen?



Oj, vilken stor bild. Men jag såg ut som en älva på den tiden, så det är ju för väl.

Tisdag.


Kommer hem från jobbet och vill vila lite. Får jag det kanske? NEJ, för grannarna spelar musik som överröstar både min tv och hjärna. Jag hatar att bo här. Hatarahatargatarharthatarahtarahatarhatarhatar.

Gamla, röda skolan.


Det blev röda Converse. Linkan hade rätt, den nya modellen var fan smalare än smalast. Inte värt. Är fortfarande lite sugen på vita också men vi får se.

Shoppade inget mer. Jo, ett läppglans. INGET MER! Inte ens på nyöppnade Monki!

Anledningen var främst att jag fick ett samtal av min söta sötnos som sa att han skulle få komma hem på permis ändå. Då kändes kläder inte lika viktiga. Han åkte nyss. Vi har spenderat kvällen i soffan. Han säger att jag drar ur smärtan ur honom. Hoppas.

Ralf är hos dagmatten över natten, jag ska få vila lite och det ska jag göra NU.

Imorgon är det en fullspäckad arbetsdag!

Jag väntar vid hörnet med sälen i näven.


Glömde ge er två länkar med härligt tidsfördriv!

Första är en sida där folk får lägga upp sina "felsjungningar".  www.saltmannen.se


Den andra är en sida där du kan testa din snabbhet på tangenterna. http://swedish-speedtest.10-fast-fingers.com/


Enjoy!

Efter regn...


Har varit och hälsat på Leif.




På vår promenad såg vi att det äntligen börjar växa upp lite nytt liv.




Leif har fått lite bättre nyheter idag men får tyvärr inte komma hem på permis.

Ralf är helt skogstokig och tjuter ungefär dygnet runt. Vet inte varför. Han är inte direkt som en trött, gammal hund som bara ligger och sover. Han kräver verkligen uppmärksamhet jämt.

Nu ska jag lägga mig i badet tänkte jag. Vid fyra ska jag på stan samt Vila-utförsäljning och terapi-shoppa lite. 


Jag kräver hjälp!



Imorgon ska jag köpa årets par Converse men har mer beslutsångest än nånsin. Ska jag köpa den gamla eller nya modellen? Vilken färg? Det står för mig mellan svart, vit och röd.


Kan inte ta det här beslutet!

Kräver tips nu.

A little update.


Ja alltså det här är en never ending story. Leif är kvar på hospitalet men nu har han börjat få komma hem på några timmars permis mellan sina medicindoser. Han har inflammationer och stenar i magen och vi hatar det.

Ralf fyller ett jordsnurr idag och det har firats med att ge honom en rosa gris (som han hatar), en lååång promenad i solen samt en tårta som han ska få sen. 

Jag har bakat muffins! Oj. Kolla vilken söt bil vi såg på vår promenad:


Saknad.



Det är tomt utan Leif i hemmet. SÅ tomt. Han är fortfarande kvar och vi vet fortfarande inte hur länge eller vad som ska hända.

Som pricken över i:t så mår jag så jävla illa och har gjort det hela dagen. Undrar om jag dragit på mig nån magsjuka.

Återkommer när jag har nån god nyhet.

I en sal på lasarettet.


Leif ska sova på sjukhuset i natt. Det var visst gallsten så nu väntar vi på besked om operation.

Skönt ändå att ha fått en diagnos, nu kan han bara bli bättre!

Ska sova nu, helt slut efter senaste dygnet.

Fortsättning.


Lef kom hem efter ett i natt. Då hade han tillbringat tio timmar på akuten. I morse åkte han tillbaka med en sjuk värk i magen. Nu har han fått smärtstillande och väntar på ultraljud. Usch, jag vill bara vara där med honom nu.

Dom tror det kan vara gallan. Hoppas bara han slipper ha så ont, man känner sig sjukt hjälplös.

Livet suger för att:


1. Leif är på akuten och har varit det i snart ÅTTA timmar. Han är vid liv men har ont i magen. Pga en tågolycka är allt väldigt försenat där också. Nu ligger stackarn med dropp.

2. Vi trivs inte i vår lägenhet alls. Ingenting känns bra. Igår när jag skulle sova hörde jag hur det kissades på övervåningen. Sövande? Vi hamnade även etta av en miljon mailare på en annons på blocket. Det var en helt underbar lägenhet som verkligen var som en dröm men inflyttningen var från första juni och det hinner vi inte. Surt att tacka nej till.

3. Sjukt mongoloida människor har kastat sönder ett av de två gigantiska skyltfönstrena på salongen med en femkilos hantel. Helt onödigt eftersom glaset inte finns att få tag på utan måste specialbeställas. Sjukt onödigt också för att komma undan med en gitarr.

4. Det är svinkallt och verkar aldrig vilja bli vår.




Sen är livet bra på många sätt också men den listan väljer jag att göra om några dagar när jag tror att allt kommer kännas bättre också. Glömde skriva att jag jobbar sex dar i rad i veckan och det är också lite jobbigt. Dock är det lön på fredag och 2,5 arbetsdagar nästa vecka och det är inte jobbigt!

MBV.MSK.MSP.


Min kille är helt perfekt.

Han låter mig sova hela dagarna och bakar bröd åt mig till frukost. Han fixar min cykel och handlar mat. Han säger att jag vacker fast jag inte sett mig i spegeln på två dagar. Han låter mig vara ledsen och arg. Han skakar armarna när han är glad eller mätt. Han blir glad när jag säger ordet Sardinien. Han är en gudomlig husse till Ralf. Han stöttar mig i allt och motiverar mig ännu mer. Han är söt. Han är en ypperlig lärare. Han har ett grymt tålamod. Han har världens mysigaste famn. Han får mig att vara mig själv.

Det bästa med Leif är att jag kan spendera en hel helg med honom utan att göra NÅGONTING och ändå ha den bästa helgen i mitt liv.


Vem krafsade på dörren?


Jag anser inte att man har sovmorgon om man vaknar tjugo över nio en lördagmorgon. Dock tyckte Ralf det eftersom han är helt jävla bananas och morgonpigg, den lille rackaren.

Råkade sudda ut allt jag hade skrivit. Helvete.

Dagen.

 I morse kände jag mig pigg och fri när jag cyklade till jobbet.

Inom en timme var jag trött och svidig i ögonen igen.

Livet är inte rättvist jämt.

Förhäxad.


Glömde skriva att jag är helt frälst av Twilight. Den må vara en ungdomsbok men fan vilken story. Läser den på engelska (DUKTIG) och jag tror att det gör den lite mer magisk. Ja, alltså, vilken underbar kärlekshistoria.

Läs den!

Basically...


Just hemkommen från en visning med Toni & Guy i samarbete med Loreal. Det var inspirerande och kul.

Alla som jobbade på visningen var från olika delar av världen, London, Australien, nåt annat utomrikiskt land och Sverige. Tjejen från London råkade tyvärr få en mikrofon med liiiite för hög volym. Att hon även hade ett tonläge som var ganska jobbigt gav mig en enorm huvudvärk. Hon använde rubrik-ordet väldigt mycket. Men jag gillar ultrabrittiska, det gör jag.


Har nog listat ut varför jag är så trött. Det är inget jag kan prata om i min sjukt offentliga blogg än så länge men förhoppningsvis tids nog. JAG ÄR INTE GRAVID!!!!

Trött är jag. Sov över 10 timmar i natt. Jag ville somna direkt jag vaknade. Hela dagen har mina ögon svidit och känts svullna. Mina ben är bly. Jag måste fixa det här och det snarast. Som sagt, det är inget allvarligt men förhoppningsvis något kul i slutändan!

Ajöken.

Måndag men tisdag.


Dagarna går ju alltid förbi fast man tror att dom aldrig ska ta slut. Det är rätt konstigt.

Jag är så otroligt trött hela tiden och sjukt oinspirerad. Jag behöver lite action och hoppas att det kommer snart!

Man vet att man är en ihopjävel när...


...man väntar med att raka benen tills det börjar bli lite varmare ute.



Stackars, stackars Leif.




















Glad påsk!

Sötnos.



Jahopp.


Alltså jag är så jävla otroligt trött. Benen värker konstant och ögonen svider. Jag känner mig som en zombie. Imorgon har jag sovmorgon så jag hoppas att jag är piggare då. Det görs slingor hela dagarna och det är ju som sagt ett härligt vårtecken.

Helgen var riktigt kanon! Jag har en så otroligt snygg styvsyster ska ni veta. Tyvärr blev mina bilder allt annat än bra så det får vi skippa. Festen blev riktigt lyckad också tycker jag! Kul att träffa folk man inte sett sen högstadiet samt några nya. Hoppas på fler sådana!

Jag vill bara utomlands nu. 77 dagar kvar.

Godnatt.

Snart är det dags!



Tänk att jag hade en sån frisyr på Sweden rock för tre år sen! Vad ju ganska fint men lite butch. Skulle lära mig att spela gitarr på en käpp.

Nu har vi packat inför helgen och även bokat flyg till och från Stockholm samt övernattning på hotell vid Arlanda på vägen till Sardinien. Hundvakt är kirrat också. SÅ JÄVLA BRA! Ännu en anledning att äta lite bättre och röra på sig.

Trevlig helg!

Ciao ciao!


Nu har vi bokat vår resa! Vi åker till Sardinien den 24 juni och är där en vecka. (förhoppningsvis) Måste bara fixa hundvakt men det borde lösa sig. ÅhhhHHhhhHHHH!

Det är sjukt mycket nu. Jättemycket på jobbet och det är helt kanon. Får mig att bli mer motiverad. Det är helt sjukt att jag ändå lyckats samla ihop en rätt imponerande skara stamkunder.

Imorgon åker vi hem till Burträsk efter jobbet. På kvällen då ska jag klippa och färga min moder. På lördag dag ska jag klippa, färga och sminka min styvsyster och sen ska vi dit på 30-årsfest på kvällen. Söndag fyller min mamma år så då blir det kalas IGEN. Herrekors. Måste ladda batterierna i kameran.

Nu är det mat, packning och städning som gäller.

Skippar all träning denna vecka eftersom jag känner mig lite hängig i kroppen. Tunga ben och värkande huvud. Känns dumt att överanstränga sig då. Men nästa vecka kör jag igång igen.

Så jävla göttigt inlägg. Förlåt. Kommer ett värre sen!

RSS 2.0