Man blir som man umgås.


Jag hade borta Ralf nyss. Vart tror ni att jag hittar honom? Kanske tur att vi ska ha en internetfri period nu för det här börjar bli otäckt...


Gott slut, god fortsättning samt god helg.


Visst lurade jag er med mitt förra inlägg? Tänkte väl det.

Än så länge fungerar internet.

Ralf och jag har tagit sovmorgon tills nu och det tyckte vi att vi var värda.

Nu är dock dags för allvaret. Klockan tre får vi hämta nycklarna. Här ska packas! Jag har grov ångest.

Härligt också att det blåser storm ute, perfekt flyttväder.

Återkommer under dagen om jag inte blivit fastklämd under nån kartong.

Imorgon stängs internet. Hjälp! Tur att jag har fixat en massa roliga spel till datorn som jag kan roa mig med under tiden.

Ha en mysig nyårsafton!

Nära slutet.


Slutet på året, slutet på internetet. När som helst kan det stängas ner. När so

Hallilå!


Kom nyss hem till Umeå igen, redo för en vecka av jobb, härlig flyttstädning och lite nyårsfirande. Ledigheten har ju varit grymt skön för oss alla tre. Ralf har bitit och busats med ett flertal olika djur och vi andra två har knappt lyft ett finger. Perfekt med andra ord.

En underbar gåva väntade på mig när jag kom hem. Terran hade hängt en julklapp på min dörr. I den låg en kanonsnygg tröja från Monki. Eftersom T är en fin vän vet hon att Monki är en av mina favoritaffärer, minst sagt. När man bor här uppe i urskogen märker man vad man saknar. Therese är en "sak" och Monki en annan. Hur som helst, TACK!


Imorgon är det en fullfullspäckad dag på jobbet, vet inte ens om jag kom ihåg att boka in någon lunch. Om jag gjorde det ska den spenderas med Emma Flygare som är i stan nu en sväng.

Ja, och sen har vi ju flytten. Vi har ju knappt börjat. Men vi har hela nyårsafton plus nyårsdagen på oss också. Ska bli så skönt att komma till ett nytt hem där vi även får testa våra nya morgonrockar!

Jag ska även inte klaga eftersom det finns folk som har det värre. Tänker närmast på min vän Linda och hennes Robin som har sin lägenehet i det eldhärjade huset på Ålidhem. Allt är tydligen rökskadat men går rädda. Dock har dom ingenstans att bo. Hoppas det löser sig på bästa sätt.

Julen är barnens högtid.


Ralf har julbusat hela dagen och är nu så trött att han har leksakerna på huvudet i stället för i munnen.



GOD FORTSÄTTNING!

Imorgon ska kanske Anna ut på Wärds! Jippiie!

GOD JUL!

.

Har alla gått i ide?


Har besviket noterat att det har varit riktigt dåligt med uppdateringar denna helg. (Menar inte hos dig, Flygarn)
Är det julpanik hos alla nu? Kan just tänka mig det.

Dock saknar jag mångas inlägg.

Kommer förresten att vara rätt frånvarande i cirka en månad efter flytten eftersom det kommer att ta ungefär så lång tid att flytta vårt bredband. Helt sick. Jag som så gärna hade velat skriva om min bal på slottet.

Dagen efter.


Har idag:

1. Haft ont i höfterna p.g.a. bakishet och ryggfel.

2. Hämtat hem Ralf som jag saknat. Han har sovit sen dess. Bra barnvakter!

3. Druckit take away-latte, ätit lussebullar samt världens flottigaste hemburgare.

4. Mått illa på grund av punkt tre.

5. Sett repriser.



Nu ser vi en film som heter Tropic Thunder och som verkar rätt bakisrolig. Inte alls som Scary movie-filmerna men ändå.

Det finns inga dåliga kläder.


Jag har insett att det inte är fel på mina kläder. Det är fel på mitt sätt att se på mig själv i mina kläder. Jag tycler att allt är fint när det hänger i garderoben. Direkt det hamnar på min kropp blir dom fula.

Mitt nyårslöfte (ett av dom) ska vara att ändra min syn på mig själv. Det kommer att innebära att ändra mig själv lite men också att sluta vara så jävla tonårsgnällig och hata min kropp. Livet är för kort för det.

Ikväll blir det fest. Ralf ska till tant Linda och farbror Robin. Han längtar!

GH!



Nu är den äntligen helg! Två hela dagar kvar att jobba innan den underbara femdagarsledigheten! Liiiite lyxigt då!

God helg!

Den galna frisören?




Burträsk ska ha fest!


På lördag har jag blivit bjuden på Burträsk-fest. Vet inte om jag ska gå men det kan ju bli kul. Burträskare är ju roliga. Jag och till och med en som läser min blogg men ALDRIG skriver en kommentar. Eller hur, Peter?

Ska försöka få med mig Jossan på lördag men hon är i just Burträsk så vi får se om hon tar sig hit. Tyvärr har vi ingen hundvakt på lördag så jag vet inte om Leif kan hänga på. Han är ju lite från Burträsk i alla fall...

Imorgon får alla skolbarn lov. Samt alla lärare. Allt frisörer jobbar till dan före dopparedan.

Jag är så jävla trött. Rosenroten biter fan inte längre.

Vi gav vår dagmatte en bra julklapp idag. Tror hon blev rörd.

Varför man har huvudvärk.




Konstigt att man går och är deppig och har sprängande huvudvärk då. Denna bild togs typ ett idag.

Nu ska jag fan gå och lägga mig. Hoppas det inte regnar imorgon.

Nacken mår ganska bra men jag tror den måste vila upp sig. Fem dagars ledighet över jul ska nog göra susen. Självklart hade det varit trevligt med lite mer ledighet men jag var ju ledig länge förra året.

God natt!

Hat.


-Hej mamma!

-Hej Nilla!

-Jag har färgat håret igen! Färgen heter Nutrisse. Nutrisse betyder näring! Och din gråa hår? Glöm dom! (följt av ett brett, falskt leende)

-Hihihihhihihihihi....


Ska inte Pernilla Wahlgren vara någon sorts skådis?

Ö & B


Varför förkortas Överskottsbolaget Ö & B? Man säger ju knappast Överskottsochbolaget.

Sådana saker tänker jag på när jag klipper mina kunder.

What is up?


Det här är en sån dag när man helst inte vill gå ut. Spöregn, blankis och vatten överallt. När man gått på en kort Ralf-promenad måste man byta om för att alla kläder är sönderregnade. Borde kanske ta tag i saken och köpa vattentäta kläder. Det är ju så dyrt och allt annat är roligare att köpa.


Börjar klockan två idag. Det är alltid skönt ända tills man kommer till jobbet och inser att man har sex timmar utan rast framför sig.

Angående min garderobsrensing så har jag nu två kassar med kläder som jag tror passar bäst till min goda styvsyster Anna. Anmäl gärna ditt intresse så tar jag med dom hem till jul!

Juldagen är ju en torsdag och annandagen en fredag. Är det nån som ska ut på lördagen?

Karriärbyte?


Mina axlar är körda.

Antingen byter jag yrke eller så börjar jag träna. Vet inte riktigt vad som känns mest lockande.

Gråtande tonåringen är förhoppningsvis glad nu. Men man vet ju aldrig med ungdomar, eller hur?

Rosenroten.


Vi äter ju rosenrot nu och jag tror fan att det hjälper. Är piggare i hjärnan och faktiskt gladare. Hett tips!

Herregud, imorgon ska jag försöka laga den gråtande tonåringen. Hur ska det gå?



När jag vaknar är min nacke bra, eller hur?

One more thing.


Jag har reflekterat över ett par saker.

Folk som är yngre än mig tror automatiskt att jag ska ta illa upp för det. Att jag på något sätt ska känna mig gammal och rynkig. Jag känner mig inte gammal. Alla som är typ 19 ska alltid påpeka det och säga saker som: "Jag är yngst här!" eller "Alltså, mina vänner börjar skaffa barn nu. Tänk, jag är ju bara 19!" What's up? Var 19 och ha kul men tro inte att jag gråter blod för det.

Sak nummer två är folk som bor i coola och stora städer. Stockholm, Göteborg, London, Paris, New York. Ja, det är SJUKT häftigt att det finns många affärer och tusentals fester. Det behöver inte betyda att alla som inte bor där är bönder. Det är en av anledningarna till att jag inte går ut i Skellefteå på juldagen. Jag orkar inte känna mig som en lurk bland folk som frågar hur man överlever i Umeeeåå. Tacka vet jag Burträsk. Där står Wärdshuset öppet på juldagen och släpper in riktiga bönder som står på jorden.

Smärtans fabrik.

Nackspärr: check

Huvudvärk: check

Ont i mina fula finnar: Check


Trodde jag skulle vakna upp idag och vara helad. Icke. Men idag har åtminstone ingen uvi-smärta som jag hade igår.

Nu ska jag snart ta och försöka sminka till mig och klä mig i normala kläder. Sedan ska vi skjutsa Ralf till sin barnvakt Linda och sen tillbringa några timmar på stan med omnejd. Ska förhoppningsvis inhandla det sista inför julafton som visst är snart samt även kanske några klappar till oss själva.

Imorgon ska jag jobba. Jag välkomnar alla kunder som vill ha assymetriska frisyrer med tanke på min sneda värld just nu.


P.S. Vill inte jämföras med sjukdomsbloggar. Jag mår prima!

Nu!


Ralf har äntligen fattat att vi ska flytta. Det var på tiden! Packat och klart!


Vad händer?


Ralf fattar inte att vi ska flytta. Han biter i kartonger och pantflaskor som en besatt.

Jag har ont. Jag är ful och finnig.

Jag har även ångest för att jag vill köpa så sjukt mycket till mamma i julklapp. Tyvärr räcker inte pengarna till allt hon är värd.


Spärr i nacken.


När jag skulle lyfta huvudet från kudden i morse dog min nacke. Så jävla typiskt, inför sista veckan på jobbet med julrusch och allt. Tur att jag är ledig imorgon också så den kanske hinner återhämta sig.


Idag tänkte jag börja städa i våra vidriga förråd och fylla miljontals sopsäckar med skräp. Har två resväskor med kläder som jag inte har en aning om vad jag ska göra av. Tänkte först sälja på tradera men jag vette fan om jag orkar.

Kanske kan ge bort lite plagg till julkapp? Någon som behöver något?


Ralf har sovit i säkert ett dygn snart. Det är ju riktigt oroväckande med tanke på hur otroligt pigg och jobbig han kommer att vara snart. Jag kommer då att skylla på nackont och tvinga Leif att handskas med honom.

Dagen som aldrig tog slut.


Jag som var så peppad inför dagens jobb fick ju självklart äta upp det.

K.A.O.S.

Stress, sjutusen telefonsamtal, en miljon folk samt en gråtande tonåring.

Mina egna kunder var trevliga och mysiga men när man ska parera allt annat måste man gå ifrån hela tiden och blir på så sätt sjukt sen med jobbet.

Jobbade över 40 minuter. 9.00- 15.40 utan en enda jävla toapaus.

Nu har jag sovit tre timmar och känner mig ynklig. Febrig, tung och allmänt förlamad. Kvällen lockar med film och sömn i soffan. Ungdomarna under har folk på besök med klirrande kassar. Blir det en repris av gårdagens natt kommer jag att gå bananas. På grund av dom är jag en jävla zombie nu. TACKARR.

Nej förresten.


Ska inte skriva torftigt för just nu är jag så morgonsur som man bara kan vara. Våra nya grannar har nog inte insett hur papperstunt detta hus är. Dom spelade hög musik och gjorde väldigt konstiga ljud till klockan tre inatt. Ljuden lät som att dom var inne i vårt sovrum, så lyhört är det här.

Slutade med att jag klockan 03.00 gick och la mig i vardagsrummet och sov mina fyra timmar. Kul.

Blir nog en tung dag på jobbet nu när jag tänker efter.

JAG VILL FLYTTA.

Det jag tröstar mig med är att vi ska flytta på nyårsdagen. Vi ska börja tidigt på morgonen och skrika i trapphuset.

Torftig uppdatering.


Jag har fortfarande torka. Har absolut ingenting att tillägga.

Det är mycket att göra på mitt jobb. Vi klipper, färgar och fönar så det sjunger om det! Jobbar imorgon och jag tror att det blir en bra dag eftersom det är bra kunder.

För övrigt handlar livet mest om att jag vill flytta och knappt orkar bry mig om mitt nuvarande boende. Lite löst har vi börjat packa men det är äckligt mycket kvar.

Nu har jag ju också ett nytt nummer och om du inte fått det kan du göra mig uppmärksam på det så får du det. Enkelt!



Tack även för alla kommentarer på föregående inlägg. Dock var det långt ifrån alla dagliga läsare som skrev någonting och därför kommer jag att fortsätta skriva torftigt ett tag till. Kanske tills efter vi flyttat från detta område.

Torka och nojja.


Jag är helt slut på bloggmaterial samt fortfarande lite paranoid över vem som läser det jag skriver efter tidigare fadäser. Har rätt många läsare varje dag men har ingen aning om vilka.

Därför väljer jag nu att göra som Emma Flygare och hota med att lösenordsskydda bloggen om inte folk ger sig till känna. Jag vill inte vara med om en jobbig situation igen.

Håj!

Isbjörnar?!


Jag tycker att det är komiskt att alla tror att isbjörnen vid Bågenhusen är gjord av is. Till och med när jag stod och kände på den och upptäckte att den var av någon konstig glasfiber hörde jag folk säga till varandra att den var av is.

Leif och jag har brutit vårt nyttighetslöfte idag och det var gött. 

I helgen ska vi åka hem till L's föräldrar. Vi ska sova, träna Ralf i skogen och äta julbord på Nordanågården. Se trevligt!

Hej hej!

Äsch.



Ny dag, inga möjligheter. Måste börja tänka om från början.


ÅhhhhhHHHH!



Så jävla kul och spännande livet skulle kunna bli! :)

Man kan ju faktiskt skapa sin framtid och inte vänta på att den ska komma och överraska en, för det lär ju inte hända.

RSS 2.0