Semesterplaner.



Det blir ingen båtresa för oss i sommar. Det blev nämligen lite svårt med semesterläggningen på grund av olika faktorer.

I stället har vi nog nästan bestämt oss för att tågluffa runt i Europa några veckor i juli/augusti. Känns fantastiskt spännande och roligt, särskilt eftersom Linda och Robin gjorde det förra året och det verkade kanon!

Nu ska vi börja fördjupa oss i Europas länder och hitta resmål som verkar intressanta. Alla är ju lockande men vi hinner ju tyvärr inte med allt. Tips mottages tacksamt!







Skräcken.



Ibland när man surfar runt på det stora internetet, snubblar man över olika bloggar. Allt oftare har dessa bloggar någon sorts tema. Det allra värsta temat är cancer. Någonting i mig vill läsa och sörpla i mig varje ord som står, även fast jag oftast blir så otroligt ledsen och rädd.

Cancer är det jag är mest rädd för i hela världen. Jag är rädd för att drabbas personligen men även att någon jag känner ska drabbas. Jag är rädd för smärtan och paniken över allt jag inte hunnit göra. Det får mig att uppskatta det jag har och känna att varje dag är otroligt värdefull. Ibland måste man kanske ta lite risker och våga lite? Tänk om man blir sjuk och aldrig gjort det man drömt om?


Främst är jag så överväldigad över modet dessa bloggare besitter. Där sitter en person som är dödssjuk och verkar inte det minsta rädd eller orolig. Personen är glad över varje dag som han/hon lever och tänker inte på vad morgondagen innebär. Visst är det lite smått fantastiskt hur en person som är döende kan få en annan person att vilja leva livet?

Jag önskar att jag någon gång får den styrkan och modet, i alla fall en liten gnutta av det. Förhoppningsvis utan cancer.

Löööördag!


Vi har absooolut inga planer för helgen och det är faktiskt sjukt härligt.

Igår funderade vi ett slag på att tacka ja till Linda och Robins middagsinbjudning men på grund av den låga temperaturen, avståndet mellan våra hem, brist på transportmedel samt problem med frysande lillhund var vi tvungna att tacka nej. Synd, jag var väldigt sugen på på el taco!

I stället lånade jag hem Vilda till Ralf och vi spenderade kvällen i soffan med tv, poker och lösvikts.


Jag sitter och har ett otroligt shoppingsug just nu. Vill typ ha allt. Skor, jeans, klänningar, tröjor, örhängen, smink, ALLT. Kanske bäst att jag låter Leif gå en sväng på stan själv annars är det risk att lönen sprättas iväg.


Bjuppar på lite foton från förra lördagen som blev väldigt lyckad!





När en åker kommer en annan.


Efter en fin vecka med Fredrik i bäddsoffan har vi nu fått en ny inneboende:





De' om de'.



Fredag alltså! Skönt men ännu skönare är det nog imorgon när jag jobbat och får helg for real.

Vi har spenderat kvällen med att städa lite inför vårt besök imorgon. Dock är jag så jäkla trött så jag orkar inte riktigt ge allt.

Har även hämtat ut ett STORT paket som inte riktigt uppfyllde mina önskningar...

Trevlig helg!


Upp i luft'n.



Kom nyss hem från att ha sett Up in the air med sötaste Jossan. Jag gillade den! Tror att alla filmer är tusen gånger bättre på bio men jag njöt av den varje minut. Kan vara för att den var lite långsam och det passar alldeles utmärkt en torsdagkväll. Den hade, som många andra filmer, en dolt budskap som jag gillade. Bra skådisar, härlig blandning av komedi, romantik och drama. Vissa fick blöta ögon i slutet.

Det som ändå var bättre än filmen var att jag fick känna min första bäbis-spark någonsin! Att det var från lilla Månstråle gjorde ju inte saken sämre! Åh, vad jag längtar efter att träffa den lilla rackaren i april!

I alla fall, tack J för en mysig dejt! Med dig mår jag bra!






Nu ska vi sova, jag har ju faktiskt bara torsdag imorgon eftersom jag jobbar lördag också. Då kommer Långa farbror-Fredrik och ska vara vår styvson i nästan en vecka. Så trrrrrrrrrrevligt!


Dåliga dagar.


Igår och idag har varit rätt så menlösa.

Färgade håret igår och det blev inte bra. Jag är olycklig i håret. Måste fan lösa det här annars sjukanmäler jag mig.

Sen råkade jag skära(?) en kille i örat idag med kniven som man inte ska kunna skära nån med. Fan så det blödde.

Höll även på att bli mosad under en snödriva som föll från ett tak. Ödet?


Imorgon tar vi nya tag!

Vår och sommar 2010, ni kommer att bli sjuuuukt bra!



Det händer så mycket i framtiden och jag blir glad när jag tänker på allt!

I helgen började det planeras för en av sommarens semesterresor som innefattar ett stort gäng fina människor, en stor segelbåt och ett Medelhav. Åhhh! Det kommer att bli sanslöst!

Och resten av planerna är också grymma! Man kan ju bli stressad också men det försöker jag undvika.



Har även börjat tänka lite mer på vad jag vill ska hända inom en snar framtid.

Nästa gång vi flyttar blir det fasen till hus! Vet inte vart dock. Allt beror ju på jobb. Och då kommer nästa fråga: Vad vill jag göra?! Frisöra, visst! Men kanske nåt mer? Plugga? Jobba och plugga? Många frågor snurrar i mitt huvud och under 2010 ska jag försöka få svar på dom flesta.

Ska även verkligen kämpa för beachkroppen för den här sommaren ska den jävlart visas!





Östersund var mysigt men resan var lång. Vi har åkt 80 mil på två dagar. Igår kväll i stugan väcktes mitt intresse för Texas hold em så nu ska jag bli proffs och tjäna miljarder!

På vägen såg vi några präktiga älgar:




Samt en jäkla massa dumma renar.





Nu ska jag försöka hålla mig vaken en liten stund till och sen sova ordentligt. Imorgon börjar min sexdagarsvecka och på lördag kommer Långa farbrorn så det gäller att hålla sig pigg!

Round mouth.



Idag är humöret bedre! Det är helg!

Tråkigt nog måste vi städa ikväll och det är ju inte kul men vi ska nog först ut och åka lite skidor så man blir lite piggare. Vi startar mot Östersund i ottan imorgon.

Trevlig helg!



Åskmolnet Renström.



Jag är så jävla arg idag. Känner att jag inte har nån tid över för att leva längre. Har typ nyss ätit middag, hur jävla mycket är det kvar av kvällen då egentligen? Måste hinna städa, diska, tvätta, gå med Ralf och packa inför helgen också. På tal om helgen så blev det en dyrsmäll med däck plus att vi kanske inte ens har hundvakt åt Ralf. BRA!

Är dessutom helt uttorkad på händerna på grund av torr luft och konstant blöta händer på jobbet. Plus att Ralf är ett mongo-monster.

Jag är så SJUKT irriterad. Vill bara att nåt kul ska hända och att saker ska vara lite mer smidiga. Just nu är allt bara problem och stress och inte en sekund livsnjutning.


BLÄ.


P.S. Jag vet att drygt 100.000 har dött på Haiti så jag borde inte gnälla.

Östersund calling.



På lördag morgon avgår vår bil (om vi lyckas hinna få ett nytt däck) av mot Östersund. Har aldrig någonsin varit där förr så det kan bli intressant. Trodde då aldrig att det skulle vara FYRTIO mil dit. Sjukt långt!

I alla fulla fall så ska vi fira Leifs morfar som fyller 90 år. Imponerande ålder!

Vi ska spendera en natt i en stuga med Leifs bröder och förhoppningsvis också testa vad Östersunds nattliv har att erbjuda.




Imorgon är det massor att göra på jobbet. Konstigt med tanke på att jag endast hade en kund idag. Ibland förstår jag inte hur det funkar.

Och på med ett nytt skal!



Sådärrrjaaa! Klar för en arbetsdag. Ska snart slita upp Raffe ur sängen och börja gå mot stan. Ska försöka hinna förbi skomakaren också, har två par skor som nog är döda men som jag hoppas kunna återuppliva med hjälp av ett proffs.


Snart ska vi färga håret igen på jobbet. Jag börjar vara lite less på den här extrema färgen. Eller inte less på färgen men less på att underhålla den. Efter en tvätt blir den blaskig och man måste hålla på med färginpackningar och sånt hela tiden för att det ska se fresh ut. Jag har funderat på en guldbrun färg i stället. Alltså inte mörkbrun utan typ mellanbrun. Vad tros?


Skala av skalet.



Försöker peela mitt stackars ansikte två gånger i veckan eftersom min hudterapeut sa att jag skulle göra det. Man får bort en massa död hud och sånt och man får se ut som ett sjukt spöke ett tag!


Fullt upptagen!



Med min nya loverboy:


Mobilstatus.



Jag har hittat en Samsung som en tjej som jobbar som mobilförsäljare ska sälja. Jag får den billigt och den verkar kanonbra! Känns super att inte behöva ruinera mig för en ny mobil, det betyder att jag har råd att köpa en ny när jag är less! Haha, jag är nog fan lite pryltokig ändå. Tur att mamma också är det för hon får alltid ärva mina gamla mobiler. Imorgon blir den min i alla fall! Because I'm worth it!


Nu har jag stakat mig runt två varv i spåret. Det är sjukt bra träning, inte minst för min mörkerrädsla. En del träd såg ut som mördare men jag skakade bara på huvudet och stakade vidare. En bra hjälp var också att lyssna på musik som fick mig att tänka på annat. Jag känner mig så himla nöjd och glad över att det är så kul att åka och att det går bättre och bättre.

Nu ska jag äta apelsin och se tv innan jag gör mitt dagliga body test på vår Wii balance board.


LUGG!


Äntligen har luggen växt ut så att den idag gick klippa till och ha som vanligt. Skönt!





Nu ska jag snart ut med skidorna. Orkade ju självklart inte i morse.

Söndagen i bilder.



Vi har fått upp lite lister på sovrumsväggen:



Även den gröna filtgrejen är uppe. Perfekt vid snabbstädning!



Leif sitter och spelar nördspel. Skit i det, kolla vilken svans han har! Växer som ogräs!




Jag blir så glad när jag ser våra skidor som står på tork i duschen. Längtar redan till nästa tur, kanske imorgon bitti! Hoppas verkligen jag lyckas hålla kvar intresset för det här!





För övrigt är jag så snuskigt sugen på en ny mobil. Nån med touch, helst en iPhone men det finns ju också Samsung... Tips mottages tacksamt!

Today is where your book begins...



Det är the Hills-weekend nu. Det är ju ett sånt fantastiskt bra tidsfördriv men jag blir så otroligt arg av det också. För det första är ju alla rätt så blåsta men framför allt, hur jävla mongo är inte Spencer Pratt?! Jag fattar inte hur man som tjej kan ta att ens kille beter sig som honom. Jag hade gett honom stryk flera gånger om!











Tusen hål i nacken!




Min drömcykel.


Även fast jag har en finfin Skeppshult kan jag inte låta bli att falla head over heels för den här tjusiga Monarken:




bild från jirocykel.se



Den är SÅ jag! Våra blickar möttes igår på Intersport och sen dess har jag inte kunnat släppa den med tanken.

På spåret.


Det bästa med gårdagens hemmakväll är dagens morgon. Jag hatar verkligen att vara bakis. Fy fan vilken ångest ändå.

Nu mår jag prima och ska strax hoppa i skidkläderna igen. Har bestämt mig för att åka så ofta jag känner mig sugen och när jag klarat några veckor och känner att jag förbättrat kondition och sånt så ska jag ge mig på gymet igen.

Jag har till och med träningsvärk idag! På konstiga ställen som man inte trodde att man använde vid skidåkning. Biceps och triceps till exempel. Samt ben. Skönt! Nu har kroppen vilat nog känn' jag.

Hemmakväll.

 Efter en god middag och ett halv glas vin höll vi på att somna i soffan. Vi insåg att vi inte kommer göra nåt vettigt ikväll och har därför kokat kaffe och tinat bullar. Nu ska vi invänta Robinson och bara ha en lugn kväll i mjukisbyxans tecken.


Finally!



Jomen juuuuust, det gick ju bra med skidorna. Fick nya, proffsbindningar och har nu till och med hunnit testa dom. Helt underbart var det! Åkte två varv i vårt lilla spår, totalt 3 km. Kändes som en bra start eftersom jag ju fortfarande är liiiite krasslig i halsen.

Men fy fasen så jobbigt det var! Hade helt glömt bort det. När man var ung och fräsch åkte man ju utan problem typ tre mil varje lunchrast på Ljusvattnetsskolan, samtidigt som "Majjen" stod i ett fönster och försäkrade sig om att samtliga åkte nog många varv.

Nu var det snigelfart och lite flåsigt men jag kände direkt hur otroligt bra träning det är för mina veka axlar.

Synd bara att jag föll i vad jag kallar mördarbacken. Nu är jag rädd för den för all framtid. Andra varvet klarade jag mig dock utan vurpa men jag är redan ärrad i själen. Skrämd. Generad. Skadad.


Nog om detta.

Nu ska jag duscha och städa. Sen vet jag inte. Vad händer ikväll?!

Arla morgon.



Klockan 6.45 en lördagmorgon kan man ibland undra varför man bokade tvättid till klockan sju. Nu däremot är det rätt skönt för alla maskiner är tvättade och dagen är fortfarande kvar!


Ska dra på mig lite representala kläder och bege mig till Intersport (eller Sporthuse' som alla Umebor kallar det) för att försöka få någon fason på mitt skidproblem. Försökte ringa dit men blev runtkopplad och alltså även bara irriterad.

Om jag lyckas fixa skidorna ska jag absolut ge mig ut och testa dom senare idag. Blå himmel, sol och endast minus fem! Ojojoj. Sommar ju!

Bra och bajs.



Faaan vilken bitterljuv afton/kväll. Vi skulle ju hämta soffan idag efter jobbet. Direkt jag satte mig i bilen blev det punktering på vänster framdäck. Det var typ fastfruset och extradäcket är ett sommardäck. Typiskt. Vi skyndade oss att hyra släp och hann faktiskt hämta soffan ändå. Puuuh. Nu är den inbaxad och ihopskruvad och alldeles, alldeles underbar!


Nu till det andra bajset för kvällen. Ursäkta mitt töntiga ordval men jag blir fan förbannad. Skulle ut och testa skidorna nyss. Var ju så JÄVLA peppad. Började glida i spåret och kände lyckan rusa genom kroppen. Men som alltid när man är lite, lite för nöjd måste det ju jävlas. Höger pjäxa lossnade hela tiden från fästet. Testade den på båda skidorna och den lossnade även där. Direkt man lyfte foten så bara: "plopp". HELVETTTTE. Jag hade varit arg men inte riktigt lika arg om jag inte hade lyckats slarva bort kvittot. Tänk om jag inte får byta pjäxan nu?!
FANFANFANFANFANFANFANFANFAN.


Här följer i alla fall två bilder av vår nya skönhet. Visst är den fiiin?







Inte det.



Soffan kom inte idag. Imorgon kanske. Har jobbat ihjäl mina axlar idag, man tappar fort musklerna (?) man har där när man inte jobbar på några dagar.

Bjuppar på en underbar bild tills jag har nåt roligare att berätta.



Tio timmars arbete och mer blir det.



Vi ställde klockorna tidigt, enligt oss, i morse för att kunna vända tillbaka dygnet lite inför arbetsdagen imorgon. Från att vi vaknade och till klockan sex har vi städat konstant. Rensat, kastat, flyttat, torkat, borrat, vikt, hittat, lagt undan och myyycket mer.

Trots det är vi inte klara! Helt sjukt vad man lyckas dra på sig på så kort tid!

Vi ska fortsätta i helgen och göra klart tänkte vi. Nu har vi i alla fall förberett för soffan som vi ska hämta imorgon efter jobbet, ska bli ruskigt skönt! Ska ta lite bilder på allt nytt vi gjort och lägga upp sen!

Nu blir det tv och sen sömn.

Mitt bling-bling.



Vi är mitt i en storstädningsrensning här hemma. Allt ser ut som kaos på utsidan men alla skåp är fina!

Har äntligen fått ordning på alla mina örhängen, halsband och hårsaker.

En del fick hamna i lådan:





Och resten hamnade på taxen som äntligen fått flytta in här också! På insidan av en garderobsdörr.




Ralf gillar inte att städa.





Nu vankas lunch(?) snart och sen fortsätter vi. Räknar med att vara klara lagom tills vi börjar jobbet imorgon!

Det blev hemma.



Valde att stanna hemma idag och nu när jag sitter inlindad i en filt i soffan känner jag att jag gjorde rätt val.

Även fast det är superjobbigt att veta att kunder måste bli avbokade men det är bättre än att jag ska hosta dom i nacken hela tiden. Vaknade vid fem i morse och hostade konstant i över en timme.

Åhhhh, skidorna är långt booorta! Dessutom är det ju typ minus tjugo ute så det är nog inte så smart att skida heller.

Ja, det var väl allt. Roligare än så är det fan inte!

Gone with the wind.



Dom senaste två dagarna har bara glidit förbi. Har sovit, vilat och ätit. Sett film och spelat Backpacker har jag också hunnit med. Imorgon är det jobbdag och jag känner mig fortfarande hängig. Får känna efter lite och se om jag stannar hemma, måste ju verkligen se till att bli frisk.


Ute blåser det fan storm! Det är minus femton och storm! Ralfs öron är förfrusna och han går inte längre än tio meter ute nu. Stackars hund. Han får ingen motion alls och verkar nästan ha gått i ide. Dessutom har han fått nån sorts ögoninflammation så jag håller på att koka upp vatten som jag ska rengöra stackarn med.

Igår köpte Leif en jättesmart leksak som tvingar Ralf att tänka lite. Hjärngympa är ju superbra för att trötta ut honom nu när han inte får så mycket annan träning. Han verkar då ha lärt sig hur den funkar nu, för godiset äts upp väldigt fort!



Sen rullade han lite.





På torsdag ska vi hämta vår nya bäddsoffa som vi köpt från Boom. Vi har verkligen fått apmycket för pengarna denna månad så resten av den ska vi leva snålt.


Lördag, eller?



Ja, man är ju lite förvirrad i huvudet. Lördag känns som tisdag, onsdag känns som söndag. Nu är jag i alla fall ledig söndag och måndag. Skönt! Det gick bra idag med bruduppsättningen, blev riktigt elegant faktiskt! Resten av arbetsdagen spenderade jag vid datorn och med vår medlemsklubb. Fasen, tre timmars knappande och stirrande i en skärm är inte alls lugna puckar. Har fått en ny respekt för kontorsråttor!

Efter jobbet shoppade vi lite, Leifen och jag. Han hittade en sjukt fin rut-skjorta på Kii och ett par svarta jeans. Jag fick en svart/vit-randig, lång kofta och en fin hårklämma. Vi fick även med oss en korg med lock hem som vi ställde i hallen under bänken där. Tanken är att min fön och plattång som ofta ligger och skräpar på hallgolvet ska hamna där i stället där dom inte används.


Annars då? Jovars, förkyld som ett as än. Seg jävla hosta och sjukt onda bihålor. Det blir att vila, vila och vila kommande dagarna. Aptråkigt när jag bara vill ut och testa skidorna.

Första dagen på resten av mitt liv.






Helt fantastiskt att bara kunna stå inne i vardagsrummet och njuta av alla vackra raketer i stället för att stå ute och huttra. Vi åt, åt och åt så att det nästan kom ut ur öronen och såg både den första Falk-filmen och den senaste Potter-filmen.

Idag har det snöat, snöat och snöat. Vi tog på oss våra nya täckbyxor och begav oss ut i skogen. Vi var nog lite för optimistiska eftersom snön nådde upp till halsen på Ralf och det till och med var tungt för oss att gå. Ralf tycke det var så otäckt att när Leif nyss tog på sig jackan för att gå till affären började Ralf morra. Det kanske inte låter så konstigt men Ralf är ingen morrande hund. Han morrade bara för att han absolut inte ville gå ut. Stackarn. Nu ligger han i en filt här i soffan.

Jag ska ta och diska lite och sen ska vi äta lite rester från förra året. (haha, såna skämt är alltid skoj, typ "jag har inte duschat i år". Jag skrev säkert exakt likadant förra året på nyårsdagen.)

För övrigt är jag förjävla förkyld. Känner mig inte allt fräsch så jag är glad att jag slipper vara bakis också. Jag tog nyss ett tuggummi men det smakade som om någon redan hade tuggat det i cirka 20 timmar. Känner ingen smak alls nästan. Känns sjukt drygt att jobba imorgon men jag ska göra en bruduppsättning så det kan faktiskt bli lite spännande.

RSS 2.0