Idag är ingen vanlig dag.




Det senaste underbara dygnet har spenderats på hotell Royal i centrala Umeå. Vi åt sjukt god middag, drack god öl och vräkte i oss hotellfrukost. I morse när vi vaknade förlovade vi oss.

Jag vet att denna nyhet kan komma lite som en chock för vissa av mina trogna läsare. En del kan tycka att det är tidigt att ringmärka sig efter endast ett år och vissa kanske tycker att allt som fattas nu är att gifta sig och skaffa barn.

Men vet ni vad? För en gångs skull tänker jag enbart på vad jag (och till viss del också Leif :) tycker. Vi är fruktansvärt kära och underbart lyckliga och hoppas att denna lycka kommer att fortsätta skina mot oss så länge vi förtjänar den. Att vi valde att förlova oss betyder absolut inte att jag är gravid eller att vi lagt ett bud på ett hus i Boliden. Livet kommer att fortsätta i sin delvis omogna gång och vi båda har tusen saker vi vill förverkliga innan vi tar nästa stora steg tillsammans. Jag vill bara skrika ut till hela världen att jag hittat en perfekt och underbar kille och jag stolt över att ha honom i mitt liv.

Jag hoppas att alla gläds åt oss och om ni inte gör det, ta det bakom våra ryggar är ni snälla!




P.S. Denna typ av stationär fön är ej ultimat för ett snyggt resultat. Den blåste ungefär lika starkt som en nyfödd baby.
 

En ljuspunkt i seriedjungeln.


Jag har fastnat helt och totalt för serien Damages. (kanal 3 torsdagar 22.00 reds.anm.) Så otroligt spännande och otäckt bra! Det som också är bra med den är att den endast räcker i tretton avsnitt. Skönt att slippa vänta till hösten 2022 för att se slutet. (Läs: Lost)


I morgon har jag en permanentkund. Permanent är lite av en hatkärlek för mig. Det är så inihelvette tråkigt och drygt att rulla upp alla små, uppklippta hårstrån på tusentals rullar men samtidigt är det är så kul om resultatet blir bra. Lukten är ju även den ett stort minus och kommer garanterat att leda till en lätt molande huvudvärk resten av min fullbokade arbetsdag. Aldrig är jag då nöjd. När det är lugnt på jobbet gnäller jag för att att det är så tråkigt och att jag inte känner mig behövd. När jag däremot är fullbokad är jag konstant stressad för att bli sen med en kund och sedemera även bli sen resten av dagen plus att jag surar lite för att jag inte får slösurfa nog mycket på datorn i kassan.



Den här bilden togs av mig alldeles nyss. När jag ser den inser jag att det nog är dags för sömn. HERREGUD så glåmig! Får jag ingen näringsrik mat?! (Här finns det ingen plats för vegetariska skämt, era jävlar.)

God natt!

Trevlig helg önskar jag er alla och då särskilt Tomas som är nystockholmsk!

Friend or foe!


Det är alltid så skönt efter man har städat lite. Livet känns så mycket bättre. Även fast städningen var väldigt slarvig. En annan trevlig detalj med kvällens fejande är att mina händer i stället för att stinka sur trasa luktar lite svagt av isglassen Piggelin. Varför vet jag inte men det känns fräscht! (Elleeeer?)

I morgon är det fredag och alltså senare helg. Så otroligt skönt! Efter alla tråkigheter som hänt på senaste känns det nödvändigt att få pusta ut lite. Morgonkvällen ska spenderas på festivalen Amplified för att se Three minute madness, ett delvis Burträskband. Jag och Terran har nog sett 90% av deras spelningar men nu börjar det vara ett år sen sist så det ska bli kul att se hur dom har utvecklats. Lördagen är också planerad och verkar bli väääldigt intressant.

Det mest intressanta i morgon blir dock att se hur mycket/lite lön jag får. Jag skulle behöva tusen miljoner för att fixa denna månads utgifter.

Starting over.


Hej på er och välkomna till min nya (gamla) blogg. Här tänker jag vädra mina åsikter och även berätta om saker ur livet. Eller så skriver jag bara lite skit nån dag då och då. Vi får se.

Det senaste inlägget på denna sida är från augusti 2006 vilket betyder att jag var före typ alla kändis- och modebloggare med att skaffa just en blogg! Yay! Emma Fly var självklart steget före och var den som hjälpte mig att fixa det. Utan dig hade jag aldrig varit där jag är idag! Tack!

Hittade en bild på den här sidan som jag la upp sommaren för ett och halvt år sen. Bilden är nog ännu äldre, skulle gissa på tre år kanske? Mer? I alla fall ett bitterljuvt minne från tiden med långt hår, slät hy och oskyldig/död blick.



Kan ju läggande upp en jämförande bild på en lite mognare variant av mig också. Fotot är av mig och min mamma på dop i söndags. Man får ju alltid skämmas över mig som inte ens i guds kapell kan gömma mina svarta underkläder!


RSS 2.0