Ögonaböj!


Nu går jag ut till er, mina miljontals läsare och vädjar desperat efter råd.

Jag är inget stort fan av att sminka mig varje dag men mitt jobb kräver att jag gör det. Därför måste jag varje jäkla kväll stå och gnugga bort mascara som sitter som sten på min stackars hud runt ögonen.

Vilken mascara använder ni? Vilken ger bäst "volym"? Vilken går lätt att tvätta bort? Och sist, vilket borttvättningsmedel är bäst?

Nu kräver jag ett svar från alla som läser detta. Om du använder mascara alltså.

What a beauty!








Nu är Linda på väg hit. Blir några öl och kanske en fortsättning. Leif är och kollar på hockey. Ralf är på dagis. Kvällis.

Surt bakslag.


När man är göttig får man alltid ångra sig. Kom ihåg det, var aldrig för nöjd.

Igår var jag nämligen glad och lycklig och sen när jag skulle sova gick det inte. Låg och svettades, vred och vände mig ungefär hela natten. För att göra det ännu svårare för mig var alla ljud runt omkring mig tusen gånger så höga och alla ungdomar som skulle ut och supa skrek högre än någonsin.

Kul att jobba idag. KUL. Läxan är lärd.

/påsar under ögonen

Lördag, bloody lördag.

I morgon jobbar jag. Med tanke på att det är löningsperiod är det kanonsupermycket att göra. Dagen i morgon kommer alltså att bli sex timmars konstant arbete utan rast. Kvällen kommer att bli sömn i soffan.

Men! Det är mycket kul när det är fullt upp. Särskilt som jag börjar ha ganska många stammisar, vissa har jag hunnit klippa tio gånger!



På tal om vår lägenhet. Fick den via Bostaden där jag varit i kö i FEM år. Trodde inte att vi skulle ens komma i närheten av den så jag fick en smärre chock när jag fick mail där det stod att den är vår!
I alla fulla... Den ligger på Öbacka och är 70 nånting kvadrat. Huset är bara två våningar och ingång direkt utifrån. Alltså inget trapphus. Tvättmaskin och torkskåp i badrummet. Smieutt. Inflyttning första februari men det kanske blir tidigare hoppas vi.

Jäklar så göttigt inlägg! Jag känner faktiskt för första gången på ett tag att jag är lite nöjd. Har bestämt mig för att ge Umeå en ärlig chans. Det kan bli bra!

Nu bor ju Jossan här och jag hoppas och ber att en till person är på väg upp igen också....

Harne!

Test.


Nu skriver jag från den nya datorn! Det är kul.

Vi har även fått en lägenhet.

Vintage.

Jag fick lite fina bilder av min kusin Ammy häromdagen.

Här är min farmor när hon blev en Renström:



Min farfar i sin ungdom:



Min far, farfar och farmor.



Sist men inte minst, en bild av min farmors syster, min moder samt min bror och jag.


Vad är väl en bal på slottet?


Leif och jag blev förresten bjudna på bal idag!

Leifs syster Karin blir klar veterinär i januari och det ska firas på Uppsala slott. Så sjukt coolt!

Nån som har en skitsnygg balklänning eller tips om vart man kan hyra nån?



Rosetter i fula färger.


Igår hade vi en jobbig men rätt rolig dag. Utställning är ett jäkla sjå. Mycket hundar och riktigt kallt.

Ralf var så otroligt duktig! Han fick tre rosetter och kom tvåa i sin grupp. Ingen aning om hur många som var i gruppen dock. Jag är oerhört tacksam för att Maria var där. Jag är inget stort fan av att springa runt i en ring inför andra men hon var kanon med Ralf och hans släktingar.





Dagen fortsatte sedan till Leifs päron och 60-årskalas för modern. Eftersom jag också är i den åldern tydligen, somnade jag klockan 22.00 och vaknade 9 i morse. Sanslöst. Natten var orolig för Ralf och det är inte konstigt med tanke på att det antingen varit en grävling eller björn på gården! Hans nos snappade kanske upp lite odör.


Vi har beställt en bedårande laptop nu. Tanken var att den skulle vara ganska simpel men det blev en riktig storfräsare. Längtar tills jag får halvligga i soffan och modeblogga.

Premiär!


Håll alla era tummar för oss i morgon!

Ralf ska förhoppningsvis vinna sin första utställning!

På ålderns höst.


Idag känner jag mig gammal. Fick frikort inom sjukvården i Västerbotten. Skönt nu inför vintern när jag planerar att bryta lårbenshalsen.

Har även haft mitt första besök hos sjukgymnasten. Smärtsamt och underligt var det. Men gratis!

Livet är bara en mörk, trött massa just nu. Den tiden på hösten.

Idag lider vi med Linkan som haft en otäck upplevelse hos frissan.

Gläds även med familjen Forsberg! Så underbart skönt!


Tjuvaktigt.

Emma Flygare hade denna på sin blogg och jag snor den. Orkar inte göra mer än så idag.


1. Vad pysslar du med om dagarna?
2. Hur länge har du läst min blogg?
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
4. Bästa program på TV just nu?
5. Din favoritlåt just nu?
6. Vilken är din favoritblogg?
7. Önska något. Vad som helst!



Skriver mer en annan dag när jag inte är i Göteborg eller är sliten.


Nu känner jag igen mig!


Igår bjöd Göteborg på sol och blå himmel. Jag kände mig lite ovan och konstig.

Idag är det blåst och regn. Nu minns jag!

Första dagen avklarad.

 
Då är man tillbaka i Götet alltså. Vädret har varit super idag, vilket är ovanligt men trevligt.

Therese och jag har varit på stan under större delen av dagen. Har lyckats köpa på mig några saker som jag är supernöjd med. Dock ingen vinterjacka som var lite av ett mål. Verkar svårt.

Klämde även in ett besök på salong Betty Blå som var kanonmysig! Längtar tills det är min tur att vara kund! Sen gick vi alla och åt pasta och nu har jag just nattat Terran som ska upp före tuppstackarn i morgon. Jag har en ganska oplanerad dag och har nog inte tänkt göra alls särskilt mycket. Sova, vila, se på tv och kanske gå lite på stan. Kvällen hoppas jag att jag får spendera hos Emma Flygare och Morris.

Nu ska jag ringa och säga godnatt till mina killar!

Så där nånting!


Nu tror jag baske mig att jag är packad och klar. Har fått skickat några oroliga sms till Terran också men nu är det fixat.

Dags att försöka sova lite. Flygbussen går 8:45 i morrn så det blir ingen sovmorgon!

Hejdå Umeå!

Packa schmacka.


Jag håller på att gå igenom i huvudet vad jag ska ha med mig på resan. Kommer inte på nåt.

När jag åkte till Stockholm packade jag nästan ingenting eftersom jag tänkte köpa massa kläder där. Denna resan har jag inte riktigt samma ekonomiska utgångsläge så jag tänker inte shoppa lika mycket. Alltså måste jag packa mer. Fan!


I morse när Ralf och jag var ute och gick såg vi en man stå gömd bakom en buske i en lekpark och sms:a. Jag blev direkt CSI:ig och ville utreda vad fan han gjorde där klockan 08:32 i noll graders temperatur.

Nu ska jag ta fram väskan så känns det som att jag kommit en bit på vägen i alla fall.

Jävla fans jävla.


Jag gick nyss hem med Ralf från vår dagmatte. Han hade just varit ute på en lång promenad och gjort både ettan och tvåan. Dagmatten bor mitt inne i stan och när vi kom ut från hennes trappuppgång väljer Ralf att lyfta benet och kissa på en husknut av sten. Ungefär en sekund senare börjar denna konversation:

Surkärring: Du borde gå och rasta din hund i parken eller skogen så han slipper kissa på hus.

Jag: Ehhh... jag är på väg hem med honom nu. Han har just varit på en lång promenad i parken men kissade ändå på huset. Jag kan inte direkt be honom knipa.

Surkärring: Jo, det kan du. Jag är själv hundägare (av den/de stackars djuren syns inte ett spår) och mina hundar kissar bara i gräset eller skogen.

Jag: Då tycker jag att du kan ta och gå ut med dina hundar och låta mig göra som jag vill med min. Det är ju inte så att huset smälter av lite kiss.

Surkärringen mumlar nåt och vi går skilda vägar.

Jag ser henne sedan gå in i en trappuppgång inte långt därifrån. Även den mitt i stan. Jag skulle gärna vilja lägga mig i en buske och se hur det går till när hon går ut med sin/sina hundar (om dom finns). Går hon och nyper igen deras urinvägar tills dom kommer till närmsta park cirka fem minuters promenad därifrån?

Så jävla klart kommer jag på massa andra tuffa och bra saker att säga till henne på vägen hem.

Fy fan. Om jag blir som henne när jag blir gammal vill jag inte bli gammal.

Kolla!


Dom här är visst på väg till mig! Råkade klicka lite för snabbt på beställ-knappen men what the heck.
Kan behövas till flygresan!



Nu ska vi gå och kolla på en lägenhet utifrån. Hjälp!

En oväntad semester.


Idag ringde min chef. Han sa att det var så lite att göra att jag skulle få vara ledig i morgon. I stället för att bli eld och lågor blev jag genast ängslig. Eftersom jag ska vara ledig några dagar redan denna vecka tänker jag mestadels med snåltarmen. Känns ohyggligt att missa en hel dags lön ju. När jag nervöst stammade fram detta till chefen kontrade han med att jag faktiskt får betald ledighet. Jag tror det inte förrän jag ser det på lönespecen. Men smieutt ändå!



Måste jag packa regnjacka när jag ska till Göteborg?

Dagens outfit:




Halsduk: Vintage.

Skam: Total.

Jag har bara regn hos mig.


Fredagens bästa:


Det räcker cirkus ett halvt vinglas för att bli full. Bra när jag jobbar i morrn och inte vill bli bakis.



För övrigt anser jag att alla deltagare i Idol tvåtus'nåtta har valt världelösa låtar och är fult stylade.

God helg!

From hell.

Jag blir ibland (ofta) väldigt less på huset vi bor i.

Mest på grund av en anledning. Vattnet.

Om jag väljer att duscha på morgonen blir jag ömsom skållad, ömsom nedkyld. Detta på grund av att om någon annan i huset duschar eller spolar vatten, blir det antingen kokande eller iskallt. Dessutom blir strålen ungefär halverad. Ingen bra start på morgonen och jag blir oftast bra jävla förbannad.

I stället kan jag duscha på kvällen då kan man ju tänka. Självklart kan jag det. Då måste jag bara vara beredd på att det är slut varmvatten. När man börjat shamponera håret brukar man börja inse att vattnet tappar värme. När man sedan är inne på balsam så får man nästan frysa bort det ur håret.

Summan av denna kardemumma är att jag aldrig hinner raka benen.



Samt att visst fan är det väl sjukt att det ska vara så här? Det känns som när jag bodde i Åbyn, Burträsk och var tvungen att elda innan varje dusch för att få varmvatten. Spartanskt. Torftigt. Smutsigt. Hårigt.


Utdelning.

Jag vann säljtävlingen!

Dock var priset inga biljoner men väl 500 kronor i presentkort på en fin botique som ligger granne med salongen. Tyvärr så kostar ju inga plagg där så "lite" som femhundra. Hittade en fin tröja av märket Replay [ri:plaj] som jag fick lägga till typ femtio kronor för. Helt okej.

Ikväll har jag lagat en riktigt god lasagne. Till och med Leif gillade den!

RSS 2.0