Dagens outfits: Tradera


Här är våra nya jackor som vi köpt för en billig slant!

Leifs sjukt snygga skinnjacka från 70-talet:



Min röda regnjacka. Vattentätt är ett måste när man har hund har jag märkt.



Notera helst inte min stirriga blick. Har jobbat för mycket på senaste.

Nu är det dock några dagars ledigt som gäller och semester i Stockholm.

Hörs när jag återvänt!

???


Vem fan döper en parfym till Bruno Banani?!

Glasses-snake.

Idag har jag checkat min syn. Den var endast lite förändrad. Tror ändå att jag ska beställa ett par billiga glasögon för skojs skull. Man kan få ett par för typ 400:- på detta underbara internet! Förresten, varför envisas vi fortfarande med att säga glasögon? Både bågarna och glasen är nästan bara av plast så jag röstar på att börja säga plastögon.

Måndag, kära måndag.


Idag chockade jag mina kollegor. Jag var sjukt, göttigt måndagsglad. Dansade, skrattade och hade mig. Ovanligt.

Anledningarna är dessa:

1. Ralf är hos en dagmatte nu och det går ju så jävla bra. Hon verkar super.

2. Jag fick mycket mer lön än jag hade räknat med. Typ 6000.

3. Denna vecka är endast fyra arbetsdagar lång. Tre kvar!

Ett kärt återseende.


Så, då var helgen över innan den knappt började. Känns alltid så när man jobbar lördag. Gårdagen var sanslös. Massa kunder och lite dubbelbokningar. Tur att allt går att lösa, även fast jag var en gnutta stressad.

Ralf är hemma! Han är så stor!!



Vi kom nyss hem från första träffen med hans dagmatte, Monika. Det gick ju hur bra som helst. Hon verkar vara exakt den typen av människa vi letat efter! Lugn, sansad och trevlig. Ralf tvättade hennes ansikte innan vi gick så jag tror att han kände samma sak som vi.

Nu blir det tacos och förhoppningsvis guaccamole. Santa Maria, tex mex!

Ett okärt återseende.


Idag kom uvi-känningarna tillbaka. Har känt av dom till och från hela tiden senaste halvåret också men inte helt fullt. Som sagt, dom är tillbaka. Fick lov att åka hem från jobbet en sväng för att hinka vatten och vila innan min nästa kund.

Jag blir så trött. Så less.

I morse när jag vaknde hade jag ont i höfterna. Nu kan jag ju inte låta bli att koppla ihop detta med mina symptom. Kanske är nåt som ligger i kläm? Vad fan vet jag? Tur är i alla fall att jag änteligen fått tid hos sjukgymnasten på kvinnokliniken som är mitt allra sista hopp. 8:e september ska jag dit. Hatar att behöva missa jobb/pengar för det här.

Ser framför mig om några år: "Outsiders idag! Elisabeth har haft UVI i fem år!"  Låt det vara Elisabeth Tarras-Wahlberg dom pratar om då.

Ingen dans på rosor för nosen.


Grannen under har ätit surströmming. Lukten stiger uppåt. Allt stinker surt och ruttet i lägenheten. FAN ta dessa papperstunna väggar/golv/tak!

Håkky båkky.


Kom nyss hem från att ha sett Skellefteå AIK förlora mot Björklöven.

Som jag nyss skrev i ett sms till Tony, inget gör mig så arg som hockey. I början av matchen stod jag och riktade allt mitt hat mot Lövens klack. Det är så jävla lätt att hata motståndarna. Efter ett tag insåg jag att jag även hatade alla runt omkring mig, dvs. alla Skellefte-fans. Nasala, tätt mellan ögonen, inkastade tänder, förenad haka och hals/actionhaka och stora kroppar med pyttesmå händer eller tvärtom.

Detta är givetvis inga vänliga tankar och anklagelser. Helt plötsligt insåg jag att sport tar fram det fulaste hos folk. Både på in- och utsidan. Så jävla vidriga vi blir alltså. Äckligt göttiga när laget vi håller på gör mål och barnsligt sura när "vi" ligger under eller förlorar. Det enda som gör människan lika otäck och missunnsam som sport är tvättstugor.

Idag har jag:

*Varit på visning av hår. Det var kul.

*Hittat en hemsida med sjukt billiga glasögon. www.favoptic.se   Nu måste jag bara boka tid för en synundersökning sen blir det beställning av minst två par glajjer. Piloter känns lockande...

*Nästan bestämt mig för att klippa mig kort. Sedan ångrat mig.

*Peppat inför morgondagens match. Krossa Löven!


Jag är så trött.


Nu ska jag sova.

Intense.

Det går inte många minuter innan jag blir besatt av tv-spel. Alltså inte för att det är kul utan för att jag fan ska knäcka rekord. Nu började vi spela ett spel på Wii där man ska träffa en basketboll i en korg. Jag var sjukt bra i början och sedan falnade talangen. Ändå har jag nu stått och kastat i ursinne säkert en halvtimme i sträck. Basketarm.

Jag önskar ibland att livet var enklare. Eller, helt ärligt, önskar jag mest av allt att den skvallrande, slemmiga typen som läser min blogg helt säkert har slutat med det så att jag kan skriva om en del andra saker. Det här är ett konstigt område.


Blunda och peka!


Nu är det inte säkert att det blir London för oss i höst. Kan även bli Paris, New York eller Rom. Jag tipsade även om Lycksele. Så vi får se.

Om det blir en resa av kommer jag att tycka att jag har världens bästa jobb.

Verkligheten är inte alltid så bra.


Att gå omkring endast iförd bh på överkroppen samt ett par svarta galon-handskar på händerna kan säker låta lite hett i en del öron. När man sedan inser att personen i fråga har orange(a) fläckar på axlar, öron och kinder samt över hela handskarna är det inte längre samma sak.

Note to self: Blek aldrig, ALDRIG sönder håret och förvänta dig att nästa färgnyans sa sitta kvar i dina stackars strån.

Antal gånger jag färgat/tonat/färginpackat mitt burr på två veckor: 5

Leif presenterar dagens bild:


En trevlig väggprydnad - vad är det egentligen tysken håller i sin ådriga hand?

Fantasin - minnet 1-0


Jag kommer på saker varje dag när jag står med kunder som är sjukt tänkvärda. Då tänker jag att jag ska skriva det i min lilla blogg. Sen kommer jag hem, sätter mig vid datorn och skriver inte ett jävla skit roligt eller tänkvärt.

Tänk att Telia-pappan har skaffat brutta! Hoppas det håller! Dom är så busiga ihop. Sen pratar hon ju gieotländska och det får mig ju osökt att tänka på en viss person.

Livet utan Ralf är konstigt. Det som är bra är att vi kan följas på affärer samt jaga varandra genom lägenheten utan att bli bitna i fötterna. Det som är negativt med att han är borta är resten. I morgon får vi ses igen!

Tycker det är skoj att Coop har börjat köra sin rimmande reklam (mycket reklamsnack nu) igen. Jag råkar nämligen veta att Terran avskyr flickan som säger nånting med sesamfrö.

Nyp mig!

Nu har jag motionerat IGEN! Eftersom jag jobbar så sena dagar har jag nog bestämt mig för att köra rätt korta träningspass nästan varje dag i stället. Nu har jag varit ute och joggat/gått i 30 minuter. Funkar ju perfekt!
Jag är lite hetsig och vill få atlet-kropp inom två dagar men jag försöker lägga band på mig. Kanske måste fokusera på att få upp konditionen först. Den är nästan i botten. Men det går framåt för varje dag. Jävligt sakta framåt.

Har även bokat resan till Stockholm nu! Framme fredagen den 29 augusti på förmiddagen och åker hem i ottan på måndagen. Sjukt kul att ha nåt att se fram emot!

Jag längtar tills Jossan flyttar hit. Det ska bli mysigt.

Ensam hemma 2.


Mina killar är borta. Ralf på kollo och Leif också kan man säga. Han är på Piteå halvsbad och busar med andra lärare.

Anledningen till att valpen är på kollo är att han inte kan vara ensam på dagarna än. Vi har en dagmatte men hon kan inte börja förrän om två veckor. En del har anmält intresse att hjälpa oss men dom bor inte så nära oss och vi får inte ha bilen så länge till. Därför är han hos Leifs föräldrar. Där får han springa fritt och äta svamp.

Nu är det baske mig fullt ös på jobbet. Skol- och jobbstart i luften!

Kom just från gymet. Jag är själv chockad. Det var jobbigt.

Leif presenterar dagens bild:


Världens just nu mest saknade hund/familjemedlem.

När jag ändå är här.


Jag får ibland (läs:ofta) kommentarer på mina inlägg från okända människor. Så här långt kan det låta kul och trevligt. Det tråkiga är att dessa okändingar bara kommenterar för att göra reklam för sin jävla blogg. Sånt hatar vi!

Därför vill jag nu säga att alla reklam-makare kan rent ut sagt skita i att lämna nån kommentar där du/ni låtsas vara intresserad av vad jag skriver bara för att sneaka in en länk. Jag kommer ändå inte att gå in på er blogg och hjälpa er att nå er högsta önskan; att bli en ny Blondinbella. Okej?!

Med detta menar jag självklart inte att jag inte vill ha kommentarer från folk som verkligen bryr sig.

Valpfritt.


Ralfs kollo.



Nu är Raffe borta och det känns underligt. Tomt. Tyst. Leif och jag är som främlingar för varandra.

I morgon tänkte jag ta tag i lite jobbsaker. Det känns kul.

Ska även se till att boka min Stockholmsresa. Siktar in mig på sista helgen i augusti. Tompa, here I come! Alla andra som bor i Stockholm får gärna anmäla intresse för umgänge.

London måste också bli bokat. Nu ska allt ske! Jävlart!

Profilbild.

Här är ju förresten mitt nuvarande hår.


Och i folkmun, vanlig häck.


Idag är jag ledig. Vi ska köra iväg Ralf på kollo. Leif har köpt en manbag.

2 more!


Här kommer två frågor till:

* Varför är alla avocados stenhårda nu för tiden?

* Vem äter pommes pinnes?

Statistisk undersökning.

 
Här följer några frågor som jag gärna vill ha svar på:

* Ni som är nöjda med er tillvaro, (hus, hem, jobb, socialt liv osv) vad är det som får er att vara det? Definiera! När exakt vet man att man ska vara nöjd? Eller ska man bara acceptera den sits man satt sig i?

* Ni som anser er klara er ekonomiskt, vart går gränsen? När känns det tryggt?  Om ni har 3000 kronor kvar när räkningarna är betalda eller 10000?

* Hur skaffar man sig ett liv när man är tjusex?

(Detta handlar inte om någon relationskris mellan mig, Leif och Ralf. Bara en smärre livskris.)

Nacken


är nästan återställd!

Blir inget headbangande ikväll dock. Måste vara försiktig.

Blöt lördag!


Alltså nu menar jag inte blöt som i alkohol-blöt, utan att det regnar katter och Ralfar. Tänkte ju gå på stan idag med Terran men bekvämligheten tog övertaget. Plus att jag inte äger ett enda regntätt plagg eller paraply. Bra rustad inför en höst med hund. Tur då att vår hund avskyr regn och heller förstoppas nästan än att gå ut.

Har inte fixat batterier till kameran så jag kan inte fota mitt underbara hår. Måste förresten fixa till det lite också efter ett smärre misstag.

Ikväll blir det lite öl verkar det som. FYRA (!!!!) veckor sen jag smakade starkt. Min lever har aldrig mått bättre.

Update:


Nacken är lika ond idag.

Antal kunder idag: en triljon.

Ja just ja!


Jag var ute och joggade igår! Blott 20 minuter men ÄNDÅ!

Nu jävlar!

Min kropp går sönder.


Idag på lunchen hände nåt i min nacke. Den bara sprätte till och direkt började nackspärran sprida sig. FAN. Det är riktigt jävla ont nu men det kan ju bli ondare, det vet jag sen tidigare erfarenheter när jag typ dog av smärta och fick morfin. Nu sitter jag med en stor filt runt nacken, halsduk och luva på. Hoppas innerligt att det inte är värre i morgon. Cheferna är ju på semester och har lämnat mig in charge, så jag måste vara där plus att jag har rätt många kunder bokade. 

Sen hägrar tre dagars ledigt! Tomas kommer inte som vi hade planerat men i stället kommer Terran förhoppningsvis upp på bonusbesök! 

Kommer nog att åka ner till Stockholm snart och hälsa på Tompa och lite fler. Ska bara hitta en helg som passar för alla inblandade.  Hade helst velat åka till Gbg också men det blir dubbelt så dyrt och jag måste vara borta längre och jag har absolut ingen sparad semester att ta ut. Eftersom Ralf ska få vara hos en dagmatte måste jag dra in på lite andra utgifter för att få ekonomin att gå ihop.

Blondin bra, hemma bäst.


Nu är jag kopparhårig. Känns som att jag hittat hem.


Ralf har fått en stor, mjuk och underbar säng. Han ser ut som en ärta i den.

Jamen


The ting tings är ju faktiskt bra.

Blä.


Idag har jag en ful och fet dag. Jag vill inte ha nån kommentar där det står att jag är varken ful eller fet nu. När man har ett jobb som innebär att stå framför en spegel hela dagarna, kan man lätt få för sig saker.

Äter även kolhydrater som luft nu och känner mig inte alls så pigg och fräsch som jag en gång gjorde. Bättring ska det bli.

Vad fasen ska jag göra av resten av livet? Ska vi flytta och genomföra våra drömmars plan? Eller stanna här och om kanske tre (!) år börja trivas för att jag godtagit att livet inte blir mer är detta?

Jag kan inte låta bli att tro att jag kanske, kanske är ämnad för nåt mer.

Ralf Renström och jag.




Ralf är en hund som gillar att göra nummer två på övergångsställen.

Är jag vegatarian?



Ideal natural.


Ett hett tips för er som vill se fresch ut utan smink är att färga brynen. Jag hyser en stark kärlek för mörka och buskiga varianter och försöker därför få mina att efterlikna detta. På söndagar är det tabu för mig att bära smink nästan. Så skönt att kunna klia ögonen utan att få svart skit på kinderna.

I alla fulla, mörka ögonbryn gör att man ser lite mindre död ut.



Ralf älskar svamp. Eftersom han haft två nära-döden-händelser p.g.a. svampätning (tror vi) har vi vigt våra liv till att få honom att inte stoppa det i munnen. En omöjligt uppgift. Jävlar så snabbt han sväljer saker. Direkt han ser att jag märkt vad han håller på med sväljer han allt utan att tugga.

Snart vankas en riktigt söndagsmiddag! Mat gjord i ugn! Göttigt!

Hej, hej, hallå lördag.


Nu har jag jobbat en tredjedel av denna dag. Att jobba sex dagar i rad känns i hälarna, framför allt. I vanliga fall brukar man få vara ledig följande måndag efter en sådan vecka men icket denna gång. Cheferna är på semster och lill-chefen (läs jag) måste vara på salonchen varje vaken sekund. Blir en tredagars-helg nästa vecka i stället. Perfa då Tomas a.k.a. Tåny kommer. (Visst gör du det?)

Lugnt på stan idag och även på jobbet. Längtar mest bara hem till mina grabbar. Ralf kanske har kirrat en dagmamma förresten! Det är ju alla tiders.

HEjDå

RSS 2.0