Håkky båkky.


Kom nyss hem från att ha sett Skellefteå AIK förlora mot Björklöven.

Som jag nyss skrev i ett sms till Tony, inget gör mig så arg som hockey. I början av matchen stod jag och riktade allt mitt hat mot Lövens klack. Det är så jävla lätt att hata motståndarna. Efter ett tag insåg jag att jag även hatade alla runt omkring mig, dvs. alla Skellefte-fans. Nasala, tätt mellan ögonen, inkastade tänder, förenad haka och hals/actionhaka och stora kroppar med pyttesmå händer eller tvärtom.

Detta är givetvis inga vänliga tankar och anklagelser. Helt plötsligt insåg jag att sport tar fram det fulaste hos folk. Både på in- och utsidan. Så jävla vidriga vi blir alltså. Äckligt göttiga när laget vi håller på gör mål och barnsligt sura när "vi" ligger under eller förlorar. Det enda som gör människan lika otäck och missunnsam som sport är tvättstugor.

Kommentarer
Postat av: Hanne

du kan få ingå i min hejarklack istället. det skulle vara mycket lugnare eftersom du skulle vara den enda där. Jag och min bror Marcus anmälde oss idag till korpbowling, under namnet Lammbackens bowlingsällskap. Nu ska vi bara sy skjortor och hitta på lite ramsor till klacken (eller det kanske är ni som ska göra det?). Sen är vi redo att vinna :D

2008-08-21 @ 22:30:28
URL: http://hekkula.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0