Statistisk undersökning.

 
Här följer några frågor som jag gärna vill ha svar på:

* Ni som är nöjda med er tillvaro, (hus, hem, jobb, socialt liv osv) vad är det som får er att vara det? Definiera! När exakt vet man att man ska vara nöjd? Eller ska man bara acceptera den sits man satt sig i?

* Ni som anser er klara er ekonomiskt, vart går gränsen? När känns det tryggt?  Om ni har 3000 kronor kvar när räkningarna är betalda eller 10000?

* Hur skaffar man sig ett liv när man är tjusex?

(Detta handlar inte om någon relationskris mellan mig, Leif och Ralf. Bara en smärre livskris.)

Kommentarer
Postat av: Hanne

livskris... hmm. jag är väl ingen expert eftersom jag för tillfället inte har nån inkomst, och inte känner mig särskillt nöjd heller för den delen.

idag lekte jag psykfall på vift och eldade brev jag nyss skrivit så det stank rök i hela lägenheten. efter det hade jag disco med mig själv. det var rätt kul. men det kanske inte hjälper på lång sikt...egentligen är jag bara väldigt uttråkad och skriver en kommentar fast jag inte har nått bra tips.

eh.. Hej då!

2008-08-10 @ 17:51:25
URL: http://hekkula.blogspot.com/
Postat av: Anna

kan det vara det berömda 30års krisen som gör sig påmind....



Jag tror att man som människa aldrig blir nöjd- och det är npg bara hälsosamt för då fortsätter man att utvecklas. Gräset är alltid grönare på andra sidan, det är nog bara att tänka efter och fundera ut vad som är fel/tråkigt/dumt och försöka göra något åt det som konkret går att göra något åt! Vad är bra i ditt liv... skriv ner på en lapp så ser du säkert att listan kan göras ganska lång. KRAM

2008-08-10 @ 19:12:43
URL: http://annasofia79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0