One more thing.


Jag har reflekterat över ett par saker.

Folk som är yngre än mig tror automatiskt att jag ska ta illa upp för det. Att jag på något sätt ska känna mig gammal och rynkig. Jag känner mig inte gammal. Alla som är typ 19 ska alltid påpeka det och säga saker som: "Jag är yngst här!" eller "Alltså, mina vänner börjar skaffa barn nu. Tänk, jag är ju bara 19!" What's up? Var 19 och ha kul men tro inte att jag gråter blod för det.

Sak nummer två är folk som bor i coola och stora städer. Stockholm, Göteborg, London, Paris, New York. Ja, det är SJUKT häftigt att det finns många affärer och tusentals fester. Det behöver inte betyda att alla som inte bor där är bönder. Det är en av anledningarna till att jag inte går ut i Skellefteå på juldagen. Jag orkar inte känna mig som en lurk bland folk som frågar hur man överlever i Umeeeåå. Tacka vet jag Burträsk. Där står Wärdshuset öppet på juldagen och släpper in riktiga bönder som står på jorden.

Kommentarer
Postat av: Den Långe

Hahaha, jag vill hänga på snidex på juldan!

2008-12-15 @ 18:12:53
Postat av: Mia

En bra kväll i umeå slår vilken annan fest - hur cool staden än är - som helst!

2008-12-15 @ 19:18:31
Postat av: Anonym

Fina affärer och flashiga fester må vara trevligt men det finns inget jag längtar mer efter som Vintergatan och Station 8. Jag och Ghazal hade mer än gärna kommit från Burträsk men så är tyvärr inte fallet. Annars hade vi säkert stött ihop på Wärdshuset!



Harry hälsar att han gärna träffar Ralf såhär på äldre dar. Hör av dig om du kommer in till stan nån dag.

2008-12-15 @ 21:52:59
Postat av: Elisabeth

Alla är välkomna till Wärds! Är du nykomling i samhället kommer du att bli behandlad som en prins/prinsessa! Nytt blod sökes! Wärdshuset öppnar 21.00 och stänger 01.00 på juldagens afton. Varmt välkomna!



P.s. Ralf vill gärna träffa Harpan.

2008-12-15 @ 22:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0