Änkligen!


Vi har under en lång tid trånat efter en box med alla Twin Peaks-avsnitt. Nu föll det sig så väl att Lizas kompis Fredrik hade dubletter av första säsongen och vi var inte sena med att dra börs! Avnjöt den första episoden idag och det är ju faktiskt alldeles strålande bra.

Eftersom jag inte ska få duscha på flera, flera veckor (kanske månader?!), tog jag nyss en riktigt genomkörare. Dubbla shamponeringar, långverkande balsam och rakning (läs avnötning med rostigt blad) av ben och till sist en väldigt obehagdlig peeling. Obehaglig därför att peelingen i sig hade stått med locket öppet i kanske två månader och därför var stenhård och överskarp. Men nu är jag ren och har sagt farväl av det svampiga golvet.

God natt! Eller, buenos noches som man säger på mitt andra modersmål spanska. Skippade förresten lektionen idag (ambitiös!), dels för att hänga med Liza och dels för att jag som vanligt har ont i min förbannade urinväg. Skönt att det "bara" är två veckor tills jag får röntga skiten och se vad som försiggår där.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vill minnas en spanskakurs på komvux för cirkus 5 år sen. Elisabeth, är det 3e gången du läser spanska nu och skiter i det. haha! Skärpning!

2008-02-05 @ 07:20:00
Postat av: Elisabeth

Jag vill gärna rätta här och säga att det faktiskt bara är andra gången jag läser spanska. Och JA, jag SKa skärpa mig! Jag lovar!

2008-02-05 @ 08:05:43
Postat av: Mia

Jag rekommenderar att prenumerera på rakblad(!!) Det gör jag, fatta hur skönt att slippa nöta av hårstråna, nu kommer nya blad direkt hem 4 ggr per år tror jag.

2008-02-05 @ 11:11:40
Postat av: Elisabeth

Mia: Kan man på riktigt göra det? Låter ju som himmelriket på jorden! Dags att googla lite! :)

2008-02-05 @ 21:48:28
Postat av: Mia

Man kan! Jag försöker hitta mina papper jag fick med sist, jag vet att man kan be att de skickar gratis provförpackningar till kompisar. Återkommer om jag hittar ngt i röran!

2008-02-06 @ 11:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0