Jobb eller underhållning?


Trots förslitningar i axlar och sena arbetsdagar så måste jag faktiskt säga att mitt jobb nästan aldrig känns som jobb. Dagen hittills har spenderats med att prata spöken, druckit latte och sett en 57-årig kvinna dansa över salongens golv. Den senare händelsen var faktiskt rätt kul/otäck. Personen i fråga stod här inne i säkert 10 minuter och pratade non stop. Jag själv som brukar vara rätt rapp i käften hann få ur mig cirka tre ord. Sedan dansade hon och gick. Borde kanske nämna att hon sa något om någon diagnos som hon hade haft i 30 år och att hon låtsasboxade mig. Som sagt, alla dagar bär på överraskningar!

Jag funderar rätt starkt på min framtid här på salongen och har fått lite svaga planer som jag ska lägga fram för cheferna någon dag när jag vågar. Jag är otroligt sugen på att utvecklas lite inom yrket och få utlopp för min  rastlöshet som gror i mig!

På måndag har jag möte på banken också och det känns nödvändigt. Där känner jag mig trygg på något sätt. Ska diskutera min ekonomi och förhoppningsvis lägga upp allt lite smidigare så att jag kan börja spara lite pengar till min och Leifs drömresa och drömhund!

Känner mig lite piggare idag så jag hoppas att kvällens träning blir grym. Bara två uppstigningar kvar innan den sjukt långa vilan på söndag!

Snart MÅSTE jag åka till södra Sverige!

Kommentarer
Postat av: Flygarn

NYYYYFIIIKEN på dina planer och peppad på att du ÄNTLIGEN planerar en tripp down south. Morris frågar efter dig varje dag.

2008-02-28 @ 22:17:51
URL: http://emlicon.webblogg.se
Postat av: Hanne

spännande... vad har du för planer i karriären?

2008-02-28 @ 23:08:28
URL: http://hekkula.blogspot.com/
Postat av: Anna B

om du tar en tripp neråt, MÅSTE du stanna till i Uppsala! Kram

2008-03-01 @ 09:05:45
URL: http://www.annaividavarlden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0