Kille? tjej? Vet ej!


Gårdagens fest blev väldigt intressant. Lizas kompis, Fredrik, är homosexuell och ville gå på en gayklubb på Operan. Vi var självklart med på noterna och i alla fall jag hade en liten romantisk bild av hur det skulle vara. Härlig discomusik, färgglada kläder och trevligt folk.

Förfesten var förresten rätt konstig. Fredriks kompis ska flytta till Boston i två år och tanken var att hon skulle bli avfirad . När hon och hennes flickvän kom dog hela stämningen. Dom var inte så partysugna utan ville sitta och hångla som FAN i soffan och ignorera resten av festen. Jag förstår varför, dom ska ju inte ses på två år. Men enligt mig så måste man vara liiite social om man går på en fest, särskilt när den är ordnad för en själv. Vi andra sjöng Singstar som galningar och åt sjukt goda snittar som Liza hade gjort. Det vattnas i munnen bara av att tänka på dom nu.

Sen åkte vi ner på stan. Det var snöstorm och en lång och otäckt långsam kö. När man kom in och gick omkring där inne var det som att vara i en helt annan stad. Jag hade ingen aning om att det fanns så otroligt många butchiga tjejer i Umeå! Vi gjorde ett snabbt överslag och kom fram till att minst 80% var tjejer, eller i alla fall trodde vi det. (Läs rubriken) Alla var rätt poshiga och ansåg sig själva vara mest speciella i världen. Stämningen var inte supermysig alls. Musiken var rent utsagt usel, bara typ trance-versioner av låtar.

Liza och jag hade med andra ord inte så kul. Inte för att vi inte gav det en chans eller för att vi är trångsynta människor utan bara för att det var rätt tråkigt där. Fredrik däremot vägrade lämna stället och Leif hade just fått en öl i sin hand och kände sig lite klämd mellan lägrena.Drama, drama, drama! Vi lämnade killarna där och gick på en pub och drack en ganska vattnig drink medan Leif dansade(!) resten av kvällen.



Liza



Leif hade inga större problem att passa in på stället! Snygg ring va?



Idag har jag varit däckad av tvådagarshet men har alldels nyss lyckats dammsuga i förebyggande syfte, eftersom Liza och Fredrik kanske ska komma på besök sen. Måste bara tillägga att doftkulor till dammsugaren är svinigt underskattade!

Nu ska vi laga sushi. Eller, Leif a.k.a. sushi-kungen ska laga, jag ska peta lite kanske. Gott skarne bli!

Sen måste jag ta tag i mitt pluggande. Har inte öppnat mina spanskaböcker sen förra måndagens lektion och till i morgon ska jag ha lärt mig en massa. Så länge klarade jag att vara ambitiös!

Kommentarer
Postat av: lou

ha ha.. som sagt, drama, drama, drama!! Men men skit samma, skönt att ha dig nära lite igen.

2008-02-04 @ 12:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0