Bekräftad oro.

Idag åkte vi på en auktion i Lövånger. Där frös vi som bara den eftersom vädret fått för sig att bli 10 grader varmt och mulet. Ralf skakade i min famn så vi bestämde oss för att fortsätta vår turné och åka till farmora i Bureå. Väl inne i bilen såg jag att jag hade två missade samtal vardera från min mor och min bror. Försökte ringa upp men bådas mobiler var avstängda, vilket är oerhört mysko. Mamma brukar aldrig vara långt från telefonen. Fortsatte att ringa utan resultat.

Efter ett tag med lite lätt oro inombords bestämde jag mig för att ringa till mormor och morfar och höra om dom visste var min familj höll hus. Enda problemet där var då att det inte gick ringa till dom. Samtalet bröts direkt. Då satte oron igång på allvar. Min fantasi målade upp otaliga otäcka scenarion. Första tanken var att det hänt något med någon av morföräldrarna och att mamma och Nicke var på sjukhus.

Framme hos farmor fick jag lugnt inse att jag inte kunde göra något åt saken och hängav mig till fikat som bjöds. En liten stund senare ringde änteligen min mobil. Det var min bror som berättade att han var på väg hem från akuten, där han varit med min moder. Hon har brutit sin stackars handled. Hennes innekatt, Svante, var på väg ut och mamma offrade liv och lem för att hindra honom. Hon lyckades faktiskt men råkade då fixa en komplicerad fraktur på vänster sida. Vill också nämna att min mor fick semester igår. LYCKAT.

Angående mormor och morfars telefon så har den blivit mördad av åskan. Typiskt att allt ska hända på en gång.

Nu är vi i alla fall parkerade i Burträsk och tänker stanna här några dagar och vila, samt hjälpa mamma med diskning och diverse.

Håj!

Kommentarer
Postat av: Anna

köpte du nåt på auktionen???



Hälsa G. från mej!

2008-07-06 @ 20:14:50
URL: http://annasofia79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0