Varför jag? (Limelights)

Jag undrar ofta varför jag aldrig kan vara perfekt som alla andra.

Jag snubblar nästan jämt när jag går. Jag upptäcker alltid när jag kommit till jobbet att jag har en fläck på tröjan eller hål i jeansen. Jag kan gå omkring och tro att jag är fint sminkad för att senare inse att jag kletat ut allt över hela ansiktet.

Idag skulle jag cykla in en sväng på stan. Fick till lockarna i håret fint tyckte jag. Lite bohemiskt blont så där. Kom till stan, gick omkring i några affärer och råkade plötsligt se mig själv i en spegel. Självjävlaklart har mitt sönderblekta hår rest sig i vinden när jag cyklade. Mitt hår stod, utan att överdriva det minsta, rätt upp. Som en gloria. Inte nog med det; mitt hår är just nu i tre färger och ser allmänt hemmagjort ut.

Varför kan jag inte få vara perfekt snygg en enda gång? En sån som folk med uppblåst hår kan vara avis på?

VARFÖR?

Tonar mitt hår nu.

Kommentarer
Postat av: Anna

Snälla du! Jag har aldrig sett dej ful. Du är alltid snygg i håret och otroliga kläder..... Du är ju dessutom frisör så du vet hur du ska klippa, färga, tona bleka ,locka ditt hår. Det vet inte en annan....

2008-07-03 @ 19:22:14
URL: http://annasofia79.blogg.se/
Postat av: Slimson

Raka av skiten då! Sinead O'Renström, så slipper du tänkte på det och va het jämnt. Som mig ungefär.

2008-07-03 @ 23:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0