From hell.

Jag blir ibland (ofta) väldigt less på huset vi bor i.

Mest på grund av en anledning. Vattnet.

Om jag väljer att duscha på morgonen blir jag ömsom skållad, ömsom nedkyld. Detta på grund av att om någon annan i huset duschar eller spolar vatten, blir det antingen kokande eller iskallt. Dessutom blir strålen ungefär halverad. Ingen bra start på morgonen och jag blir oftast bra jävla förbannad.

I stället kan jag duscha på kvällen då kan man ju tänka. Självklart kan jag det. Då måste jag bara vara beredd på att det är slut varmvatten. När man börjat shamponera håret brukar man börja inse att vattnet tappar värme. När man sedan är inne på balsam så får man nästan frysa bort det ur håret.

Summan av denna kardemumma är att jag aldrig hinner raka benen.



Samt att visst fan är det väl sjukt att det ska vara så här? Det känns som när jag bodde i Åbyn, Burträsk och var tvungen att elda innan varje dusch för att få varmvatten. Spartanskt. Torftigt. Smutsigt. Hårigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0