Schema för dagen. (Alla dagar är kopior av varandra)



6.45-7.15
Vaknar.

7.15-8.05 Försöker duscha, sminka, fixa, äta och hitta kläder samtidigt som Ralf biter mig i benen.

8.10-8.30 Vandring med Ralf till dagmatten.

8.40 Anländer till arbeit.

9.00-18.00 Arbeit.

18.00-18.30 Handla mat

18.30-18.45 Gå hem

18.45-19.15 Laga mat.

19.15- 20.00 Intagning av mat samt Vänner-tittande

20.00-22.00 Tv, Ralf-promenader, städning, tvättning

22.00-23.22 Förberedning inför dagen som komma skall, läsning, sovning


SLUTSATS: Jag har valt fel jobb. Att komma hem och vara färdigäten vid halv åtta är fan inte ultimat. Att sedan behöva gå upp extra tidigt på morgonen för att hinna lämna av Ralf gör att jag måste somna tidigt. Plus att min kropp varje dag är söndertrasad av trötthet efter en hel dag på fötterna med armarna i luften.

Jag har alltså drygt två aktiva timmar varje kväll efter maten innan min kväll är slut. Tänk att få sluta 16.00! Åhh!

Ska nog söka ett sjufyra-jobb. När ska jag annars hinna med livet?!

Alla gamla människor har ju fina broderier på sina köksväggar där det står saker i stil med: "Egen härd är guld värd", "Hem ljuva hem" samt "Ingen dag utan ett leende".

Ska nog göra en som Leifs kompis föreslog. På den ska det stå: "Sova, jobba, äta, dö."


JA' Ä' INT BITTER!

Kommentarer
Postat av: Fröken L

Att jobba till drygt kl 18 är sämst. Särskilt när det här landet inte är gjort för sena dagar. Allt stänger samtidigt och vill man hinna göra nåt måste man smita ut vid en lugn stund på dagen. Eller trängas med folk på lördagarna.



På tal om väggbonad, den bästa jag har sett/hört är "En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj" med en kvinna på knä med skurduken i högsta hugg bredvid texten. Apkul.

2008-09-05 @ 08:29:30
URL: http://freckled-j.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag hör dig vännen, i en perfekt värld hade man INTE kommit hem 20,15 som jag gör mina sena dagar. Och man hade aldrig behövt jobba en helg.

Men vad måste man göra för att få det att bli så? Troligtvis inte jobba som frisör/butiksjobb/merchandiser osv...

och jag är bitter.

2008-09-07 @ 10:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0