Tankar från min bussresa.



Jag sitter på bussen till Umeå nu. Klockan är 19.51 och bussen är rätt tom. Det är för övrigt en rätt sjuk blandning av folk här. Det luktar dåligt också.


Innan jag gick till bussen bestämde jag mig för att gå och köpa nån tidning att läsa. Det blev en söndagsbilaga, Aftonbladets tror jag. Allt var frid och fröjd. När jag skulle betala var killen i kassan tvungen att häva ur sig: "Lite skvaller till ikväll?" när han scannade tidningen.


För det första, en söndagsbilaga är väl inte en skvallertidning? För det andra, folk i kassor skall ICKET kommentera vad jag köper. Jag vill på nåt sätt vara anonym när jag handlar. Min största skräck är att jag ska handla toapapper eller tamponger och att personen i kassan ska säga nåt om det, vilket inte alls är omöjligt. Typ:"Jaha, ska du hem och skita nu?" eller : "Den tiden på månaden?" Jag vet inte om dom känner ett behov av att säga nåt om kunders varor för att göra sitt jobb roligare eller för att verka trevliga. Jag vill inte kallprata när jag handlar. Jag vill bara betala och gå. Är jag konstig?



Kommentarer
Postat av: Anna

Vet du det är alltid lika roligt att läsa din blogg! Sån korkad kassör/ska... Fint ni fick i er nya lägenhet föresten. Är det vår "gamla" fotölj man skymtar i vardagsrummet? Lever den än?

2009-08-24 @ 19:38:10
URL: http://annasofia79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0