Dilemma.



Jag jobbar ju som frisör och ibland kommer det tillbaka kunder som inte är nöjda. Det handlar oftast om att man klippt för lite på luggen eller att man missuppfattat varandra och färgen blev liiite för mörk eller ljus. Alltså, inga saker som inte går fixa och jag är evigt tacksam för att mina kunder vågar säga till.

Ibland kommer det dock kunder som försöker sneaka till sig ytterligare en gratis behandling. Alltså att dom väntar typ fyra veckor innan dom kommer och vill bli omklippta eller färgade. Eller att dom klagar på något som man över huvudtaget inte ens har gjort.

Här kommer jag in i bilden. I måndags förra veckan gjorde ju jag som sagt en ansiktsbehandling. Det inkliuderade portömning, vilket mitt ansikte främst behövde. Redan dagen efter kände jag mig inte alls särskilt nöjd. Porerna kring näsvingarna är fortfarande exakt lika otömda och äckliga. Mitt ansikte känns inte riktigt bra med dom nya produkterna heller. Tjejen som gjorde min behandling frågade liksom aldrig vad jag behövde eller tyckte att jag hade problem med. Hon bara sålde på mig saker som jag trodde hon som proffs borde veta att jag behöver.

Nu är då frågan om jag ska våga reklamera min behandling? Har aldrig gjort en sån sak förr men jag har fan lagt ut åtskilliga kronor på det här och känner mig exakt som innan. I vanliga fall brukar man ju känna sig ren och fräsch ett jävla tag efteråt.

Ska in dit imorgon och hämta en produkt som var slut när jag var där. Ska jag säga nåt då? Eller kommer jag då att uppfattas som den jobbiga varianten av kund?

Kommentarer
Postat av: Anna

Självklart ska du säga nåt!!! Håll oss uppdaterade hur det gick...

2009-09-16 @ 12:20:27
Postat av: Terran

Säg till. Och gå inte dit med mössan i näven o skrapa med foten. Är du missnöjd så ska dom lösa det om dom vill fortsätta ha bra rykte. Var rakryggad o skäms inte för att du klagar. Vi är ju svenskar. Vi är födda missnöjda. Lycka till!

2009-09-16 @ 20:14:23
Postat av: Frida

Gå dit, reklamera, annars kanske hon fortsätter att göra ett sämre jobb??

2009-09-16 @ 21:15:23
URL: http://fridasblogg-frida.blogspot.com/
Postat av: linda lu

säg till!! du har ju betalat för något anat än vad det blev! kram

2009-09-16 @ 23:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0