Motvind.


Jag har länge undrat vad som varit fel på mig.

Jag cyklar till och från jobbet varje dag och blir ständigt omkörd av pensionärer. Hur mycket jag än kämpar är mina ben för tunga för att trampa fortare. Jag är trött hela dagarna men när jag ska sova ligger jag och stirrar i taket.

Jag har världens bästa familj och vänner men är nästan alltid arg eller ledsen. Jag orkar ingenting. Orkar knappt hålla lägenheten i skick. Jag känner mig ständigt usel, ful och fel. Jag är alltid stressad och orolig. Jag har ont i magen och huvudet. Jag har tappat gnistan, helt enkelt.

Det mest sorgliga är att dom inte ser att jag /vi håller på att bryta ihop. Eller, det mest sorgliga är nog att dom inte ens bryr sig.

Vinden måste vända. Jag måste bara komma på hur.


UPDATE: Glömde ju skriva att jag kommit på anledningen till att jag mår som jag mår! Vad som är mitt fel. Tyvärr är det inget jag vill skriva om här där det kan läsas av vem som helst. Det är dock nåt som pågått alldeles för länge och som enligt mig är helt för jävligt och psykiskt nedbrytande. Det har fått mig att tappa inspiration gällande något som en gång varit det roligaste jag vet. Så, nej, det är nog ingen depression men just nu är det något som tar över exakt varje sekund av mitt liv.  Hoppas som sagt på bättring. SNART.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur du har det i lägenheten och hur stressad du är det vet jag inte men jag vet att du var otroligt snygg i lördags så ful är du då inte. Du passade jättebra i den röda färgen och det lockiga håret. Glömde nog säga det.... Hoppas vinden vänder snart!!

2009-09-28 @ 20:59:07
URL: http://annasofia79.blogg.se/
Postat av: Mia

Det låter som depression. Livet ska INTE vara en ständig kamp mot...ja, allt! Finns hjälp att få... KRAM

2009-09-28 @ 21:16:01
Postat av: Elisabeth

Anna: Åhhhh tack, det värmde verkligen! :) Ja, jag ska försöka få vinden att vända, jag vet ju vad som är problemet!



Mia: Ja, det är nog nån typ av depression men jag vet ju orsaken till den. Problemet är att det är svårt att lösa det utan lite planer och tid. Och pengar hade inte varit dumt heller! Om jag hade vågat och haft råd hade jag gjort mig av med problemet för flera månader sen.

2009-09-28 @ 21:26:33
Postat av: Emma

Men gumman, vad är det som händer?? Jag finns där för dig, fastän jag är SÄMST på att höra av mig!! KRAM

2009-09-28 @ 22:21:24
Postat av: T

ring mig om du vill smida attackplaner, jag är sugen på ett uppror. du har mitt nummer, alltid! Tänker på dig underbara vännen min! kram kram

2009-09-28 @ 23:28:24
Postat av: hanne

värst vad det var blåsigt. usch och fy! våga chansa och va lite wild and crazy. vad är det värsta som kan hända? att du hamnar på gatan? och det kommer förmodligen inte hända...:)

2009-09-29 @ 09:44:10
URL: http://hekkula.blogspot.se
Postat av: mia igen

Ah. Jag anar att det är (detdärmanmåstegöraalldelesförmångatimmarvarjedag) som är boven. Isåfall ska jag hålla två stora tummar för att det ordnar sig för dig!

2009-09-29 @ 14:02:06
Postat av: Vidi

Så trist att läsa att du inte har det bra Bettan.. Men du ska veta att du vart fall inte är usel, fel eller ful, du är schiitavacker, god rakt igenom och helt rätt ;) Din självkänsla har nog tagit skada någonstans på vägen och spökar med dig.. Men det är vart fall jättebra att du vet vad det beror på, och att du försöker jobba med saken. Då har du kommit en god bit på riktig väg, och det är väldigt bra :) Vad det än är som tynger dig hoppas jag vart fall att det ordnar sig och om du behöver nån att prata med så finns jag här.



STOR Kram från Ida

2009-09-29 @ 16:24:12
Postat av: Krull

Men bästingen. Kom hit så får du en stor lång kram.

2009-10-04 @ 16:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0