Gräset är alltid grönare...



Jag drömmer ibland om att ha ett jobb där man får se ut lite som vill. Om man vill sminka sig en dag är det okej men om man nästa dag kommer helt osminkad och med håret i en flottig knut mitt på huvudet är det också okej.

Det skulle vara skönt att få vila ansiktet från smink och håret från produkter och värmeverktyg. Bara vara bekväm!

På mitt jobb måste jag alltid vara sminkad, helst inte ha håret uppsatt och inte heller ha samma kläder två dagar i rad. Man ska vara fint klädd och samtidigt förstörs kläder på löpande band av färg, hår och små klipphål.


MEN om jag nu skulle ha ett jobb som var helt tvärtom skulle jag säkert vilja ha det som jag har det nu. Så funkar människan tydligen.




Ska strax börja göra mig i ordning för jobb. Börjar inte förrän två men Ralf och jag tänkte ta en riktigt lång promenad i solen innan jag lämnar honom på dagis.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du har så rätt i att gräset alltid är grönare.... jag måste ha speciella arbetskläder som är såååå fula. jag känner mig aldrig fin på jobbet. jag kan komma osminkad och flottigt hår;) Men jag skulle vilja ha ett jobb där jag själv får välja kläder och känna mej fin! men så är nog livet. Man vill alltid ha något annat än det man har...

2010-04-14 @ 10:57:53
URL: http://annasofia79.blogg.se/
Postat av: Ammy

Ja Elisabeth, läste din komentar i min blogg, och när jag jobbade i butiken i Oslo så var jag sjukt less på att fixa mig många mornar, där behövde jag ju inte ens tänka på kläder eftersom jag hade arbetskläder där. Tacka vet vi skolan, där kan man komma finklädd och i mjukisar, eller hur? =P

2010-04-14 @ 21:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0